مشکل اسناد مالکیت شهر «شیرینو» حل شود

اقتصاد ایران: بوشهر- نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو گفت: مردم شیرینو از رئیس قوه قضاییه انتظار دارند تا با صدور دستورات قاطع و عملی، به حل مشکلات اسناد مالکیت آنان بپردازد.

ابراهیم بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، به استان بوشهر، به بیان توقعات مردم این شهر پرداخت و گفت: مردم شیرینو با امید به حل مشکلات اسناد مالکیت خود، خواستار توجه ویژه ایشان به این معضل دیرینه هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو افزود: واقعیت این است که مشکلات اسنادی مردم شیرینو با چالش‌های مشابه در سایر نقاط کشور تفاوت‌های آشکاری دارد و این تفاوت‌ها به نوعی تبعیض در رسیدگی به مشکلات آن‌ها تبدیل شده است.

وی گفت: بندر شیرینو در شهرستان کنگان با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر در دل صنایع پارس جنوبی قرار گرفته و به عنوان دروازه ورودی صنعت به شهرستان کنگان شناخته می‌شود.

عدم صدور سند جدید برای اراضی

بهمنی تصریح کرد: مردم این شهر با مشکلات جدی در زمینه تفکیک سند و عدم صدور سند جدید برای اراضی خود مواجه هستند.

وی گفت: این مسائل به ویژه پس از گسترش محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تغییرات قانونی در سال ۱۳۹۷ شدت یافته است.

با تصویب هیأت وزیران و شورای عالی مناطق آزاد، محدوده این منطقه به ۱۰ هزار هکتار افزایش یافت که این امر به مانعی برای صدور اسناد مالکیت مردم تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو ادامه داد: در حالی که در دیگر شهرها، با دستورات قوه قضائیه و همکاری نهادهای مربوطه، مشکلات اسنادی به سرعت حل و فصل می‌شود، مردم شیرینو همچنان در انتظار اقداماتی هستند که به حل معضلات آن‌ها منجر شود.

وی ادامه داد: این تبعیض در رسیدگی به مشکلات اسنادی، احساس نارضایتی و بی‌عدالتی را در میان ساکنان این شهر افزایش داده و گلایه‌های آن‌ها به گوش مقامات قضائی رسیده است.

جداسازی اسناد شیرینو از منطقه ویژه

بهمنی خاطرنشان کرد: به منظور حل مشکلات موجود، دو بار با مدیرکل دادگستری استان بوشهر، جناب مهرانگیز، دیدار کرده و خواستار تشکیل جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شده‌ام.

وی اضافه کرد: این کمیسیون می‌تواند نقش حیاتی در جداسازی اسناد شیرینو از سازمان منطقه ویژه ایفا کند، با این حال، متأسفانه تا به امروز هیچ اقدام ملموسی در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت: اکنون، مردم شیرینو از آقای اژه‌ای انتظار دارند تا با صدور دستورات قاطع و عملی، به حل مشکلات اسناد مالکیت آنان بپردازد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو بیان کرد: این اقدام نه تنها می‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی ساکنان این منطقه کمک کند، بلکه به تقویت اعتماد عمومی به قوه قضائیه و نهادهای دولتی نیز منجر خواهد شد.

وی گفت: مردم شیرینو امیدوارند که آقای اژه‌ای با درک عمیق از مشکلات آن‌ها، اقدامات لازم را در راستای تحقق حقوق قانونی و اجتماعی‌شان انجام دهد و به وعده‌های خود عمل کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ