تخلیه بیمارستان شهدای الاقصی غزه در پی تهدیدات ارتش اسرائیل

اقتصاد ایران: دستور اشغالگران برای تخلیه بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح، ترس و وحشت بیماران و مجروحین بستری در این مرکز درمانی را نسبت به تکرار جنایاتی که این رژیم در ماه‌های سپری شده از نبرد اخیر در سایر بیمارستانهای غزه مرتکب شده، ایجاد کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، دستور اشغالگران برای تخلیه بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح، در مرکز نوار غزه، ترس و وحشت بیماران و مجروحین بستری در این مرکز درمانی را نسبت به تکرار جنایاتی که این رژیم در ماه‌های سپری شده از نبرد اخیر در سایر بیمارستانهای غزه مرتکب شده، ایجاد کرده است.

 

.

احمد الاشقر، پدر یکی از بیماران مجروح بستری شده در این بیمارستان در تشریح جزئیات وضعیت حاکم بر بیمارستان شهدای الاقصی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «پسر من در جریان تجاوزات دشمن زخمی شد و وضعیت جسمانی خوبی ندارد. با این وجود اسرائیل امروز دستور داد این بیمارستان را تخلیه کنیم. ما باید به یک بیمارستان دیگر برویم تا پسرمان را مداوا کنیم. در حال حاضر بیمارستان شهدای الاقصی با کمبود دارو برای درمان بیماران مواجه است و تعداد پزشکان هم بسیار کم هستند. برخی از بیماران بیمارستان شهدای‌الاقصی به دلیل مجروحیت شدید مجبور هستند در این بیمارستان بمانند؛ چون بیمارستان دیگری در غزه نمی‌توان یافت که وضعیت بهتری داشته باشد. مردم نگران توقف خدمات درمانی این بیمارستان در این شرایط سخت و در سایه بحران کمبود دارو و لوازم درمانی هستند.»

بیمارستان , نوار غزه ,

 

«سامی احمد»، یک جوان فلسطینی نیز که در خلال نبرد اخیر مجبور به قطع یکی از پاهای خود شده است، در مصاحبه با خبرنگار تسنیم گفت: «ما سرگردان شده‌ایم، نمی‌دانیم از کجا آمدیم و به کجا باید برویم؟ اینجا تنها بیمارستان در کل غزه بود که هنوز امنیت داشت. غزه، خان یونس و مابقی شهرها همگی محاصره شده اند، ما از هر طرف در محاصره دشمن هستیم. من از دیشب هیچ خدمات درمانی دریافت نکردم. دشمن فقط می‌گوید تخلیه کنید. این در حالی است کهیکی از پاهای من قطع شده و یک هفته است که هیچگونه خدمات درمانی دریافت نکردم.»

بیمارستان , نوار غزه ,

«عباس الخطیب»، دیگر مجروح فلسطینی نبرد طوفان الاقصی با اشاره به ترس و وحشتی که پس از پیام‌های اسرائیل برای تخلیه بیمارستان در آنجا ایجاد شده می‌گوید: «به خواست اسرائیل این بیمارستان تخلیه شد. نظامیان صهیونیست پیامک فرستادند و از طریق نیروهای هماهنگ‌کننده دستور تخلیه این بیمارستان را صادر کردند. همه دچار ترس و وحشت شدند. اما پزشکان این بیمارستان در اینجا ماندند. با این حال این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات دیگر پاسخگوی بیماران نیست. ما اینجا مانده‌ایم و چاره دیگری نداریم. نه صلیب سرخ و نه نیروهای داوطلب امکانات درمانی کافی در این بیمارستان ندارند. در حال حاضر با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم و حتی یک آمپول معمولی هم پیدا نمی‌شود.

«خلیل الدقران»، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: «پس از آنکه ارتش اشغالگر اسرائیل مناطق اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را به عنوان مناطق عملیاتی اعلام کرد و دستور تخلیه را صادر کرد، ترس و وحشت به جان بیماران این بیمارستان افتاد‌. به همین خاطر اکثر بیماران از ترس تکرار سناریوهای ارتش اسرائیل که در مورد سایر بیمارستان های نوار غزه مرتکب شد، این بیمارستان را تخلیه کردند. اما ما به عنوان کادر پزشکی این بیمارستان همچنان متعهد به انجام وظایف خود هستیم و به فعالیت خود در این بیمارستان و ارائه خدمات درمانی به بیماران ادامه می دهیم.

ارتش اشغالگر اسرائیل از ابتدای این جنگ سیستم بهداشتی فلسطین را به طور سیستماتیک هدف قرار داده و از روی عمد و به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بیمارستان ها را حتی بدون هیچ توجیهی به طور کامل از مدار خدمت رسانی خارج کند.»

 

 

بیمارستان , نوار غزه ,

علی‌رغم تمامی خطرات پیش رو، کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی همچنان برای نجات جان مجروحین و بیماران و ارائه خدمات درمانی تلاش می‌کنند و مصرانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما فشارهای اسرائیل در حال خنثی کردن این تلاش های شبانه روزی است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ