پیام رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

اقتصاد ایران: رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت پاسداشت هفته بانکداری اسلامی پیامی صادر کرد .

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت پاسداشت هفته بانکداری اسلامی پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح ذیل است:

بانکداری اسلامی در کشور ما با تکیه بر اصول و شرع مقدس اسلام، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در راستاى گسترش عدالت و شکوفایى اقتصادى یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها بوده و تمام تلاش‌های مجموعه اقتصادی کشور در استقرار آن بوده است.

بانک مرکزی نیز به عنوان سیاست‌گذار پولی و بانکی و ناظر بر فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتبارى، همواره کوشیده است تا مبانی بانکداری اسلامی را در راستاى تحقق اهداف آرمانى آن و با توجه به مقتضیات زمان و تحولات پولى و بانکى در جهان امروز، پیاده‌سازی کند و عملیات و خدمات بانکی را در چهارچوب اهداف نظام اسلامی و سازگار با شریعت و موازین اسلامی و همراستا با رشد و توسعه اقتصادى قرار دهد.

در این راستا، قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز که پس از چند دهه تحولات قابل توجه در فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتبارى و در تلاش براى هماهنگ شدن با نوآورى‌هاى عرصه پول و بانکدارى و تحول شیوه سیاست‌گذارى پولى در جهان و جمهوری اسلامی ایران تصویب و از خرداد 1403 اجرایى شد، اولین مسئولیت بانک مرکزی را استقرار بانکداری اسلامی قلمداد کرده و بر تکمیل و به‌روز رسانی الگوی عملیاتی بانکداری اسلامی به عنوان یکی از وظایف این بانک تاکید کرده است.

آنچه که بانک مرکزی خود را ملزم به انجام آن می‌داند و در کنار سایر اهداف نهایى از جمله مهار تورم و حمایت از رشد اقتصادی و اشتغال پیگیری می‌کند، تصویب مقررات و نظارت بر اجراى قوانین و مقررات مرتبط با بخش پولی و بانکی و انجام عملیات بانکی منطبق با عقود اسلامی است.

در این خصوص با پایش مستمر عملکرد شبکه بانکی و تنظیم گری عملیات بانکی براساس اصول شرع مقدس و آموزه‌های دین مبین اسلام در تلاشیم بانکداری اسلامی را به نحو احسن پیش ببریم.

موضوع با اهمیت آن است که اگر سیاست پولى و عملیات نظام بانکى منجر به ثبات بخشى به اقتصاد کلان جهت بسترسازى رشد اقتصادى نشود و از طریق تداوم تورم اسباب نابرابرى توزیع درآمد و آسیب رفاهى به دهک‌هاى متوسط و پایین را فراهم کند، مسلم است که از اهداف شرع مقدس فاصله دارد و لزوم توجه به تفکر و بازنگرى توسط محققین دانشگاهى و حوزوى، قانونگذاران، و سیاستگذاران را یادآور مى شود.

اینجانب ضمن پاسداشت هفته بانکداری اسلامی، فرارسیدن این هفته را به همه همکارانم در شبکه بانکی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از تلاش‌های بی‌شائبه مجموعه نظام بانکی در تقویت و بهبود الگوهای بانکداری اسلامی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ