نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ارائه توضیحات به کنست فراخوانده شد

اقتصاد ایران: کمیته امور خارجی و امنیتی کنست رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را برای بررسی ناکامی در دستیابی به اهداف جنگ احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیته امور خارجی و امنیتی کنست رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را به نشست فوری دعوت کرده تا درباره آخرین تحولات جنگ غزه توضیحاتی را ارائه دهد.

این کمیته معتقد است که نتانیاهو در دستیابی به اهداف اعلام شده خود درباره جنگ شکست خورده است و علاوه بر آن، تصمیماتی اتخاذ شده که موقعیت استراتژیک رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

این مطلب در نامه‌ای از طرف یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجی و امنیتی کنست، آمده است که در آغاز آن ذکر شده، ۱۱ ماه از این شکست بزرگ در تاریخ اسرائیل و آغاز جنگ در ۷ اکتبر گذشته می‌گذرد، و طی این مدت تغییرات بزرگی در صحنه جنگ رخ داده است.

در ادامه این نامه آمده است که نخست وزیر ماه‌هاست که از به‌روز رسانی اهداف جنگ به شکلی که برای دستیابی به آن‌ها و کسب پیروزی در جنگ ضروری است، خودداری می‌کند و از اتخاذ تصمیمات قاطع که برای تقویت امنیت داخلی این رژیم لازم است، اجتناب می ورزد.

این نامه به مجموعه‌ای از تصمیمات به دور از زمینه‌های راهبردی و در غیاب گفت و گوی مسئولانه و عمیق اشاره کرده است که ممکن است به نحوی وضعیت رژیم صهیونیستی را بیش از پیش تشدید و آسیب‌های عمیق و درازمدت به امنیت داخلی و تاب آوری شهروندان وارد کند.

در این نامه همچنین به عدم انجام وظیفه اصلی از سوی کابینه نتانیاهو، یعنی بازگرداندن ۱۰۷ نفر از اسرای اسرائیلی، چه زنده و چه مرده اشاره شده، که این امر به گفته نویسنده، در تضاد با اهداف جنگ و منافع تل آویو است.

این نامه همچنین به این اشاره می‌کند که این ناکامی در بازگرداندن اسرا باعث شده است که صدها هزار نفر از شهروندان در حالت عدم اطمینان و ناامنی زندگی کنند، در حالی که ساکنان برخی مناطق از خانه‌های خود آواره شده و شهرک‌ها و روستاهای آنها به ویران تبدیل شده‌اند. رخداد که یک نقض جدی دیگر از پیمان اساسی بین کابینه و جامعه صهیونیستی است و به توانایی کسب پیروزی در جنگ آسیب جدی وارد می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ