ویزیت ۴۴۰۰ زائر اربعین توسط متخصصان طب ایرانی

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود ۴ هزار و ۴۱۴ ویزیت متخصصان طب ایرانی در ایام اربعین انجام شده است، گفت: بیشترین علت مراجعه پس از علائم اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های تنفسی، گوارشی و دریافت خدمات ماساژ بوده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نفیسه حسینی‌یکتا اظهار کرد: تدارک مقدمات خدمت‌رسانی به زائران سفر اربعین از ماه‌ها قبل آغاز شد که از جمله آن می‌توان به حضور در جلسات متعدد ستاد اربعین و کمیته بهداشت ودرمان، انجام مکاتبات با دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعلام فراخوان برای حضور متخصصان در مراسم اربعین، برگزاری جلسات توجیهی ویژه تیم اعزامی، تهیه و چاپ بنرهای مرکز مستقر و همچنین حضور در کنگره بین‌المللی اربعین اشاره کرد.

وی افزود: امسال ارائه خدمات طب ایرانی اعم از ویزیت توسط متخصصین طب ایرانی، ماساژ، بادکش، حجامت، سوجوک و طب سوزنی به زائرین اربعین در دو مرکز طب ایرانی در عمودهای 833 و 1325 بوده که 31 پزشک متخصص طب ایرانی، 9 ماسور مرد(ماساژدهنده) و 13 ماسور زن، 8 نفر تریاژ، 2 نفر رسانه، 11 نفر پرسنل داروخانه از جمله 2 نفر متخصص داروسازی سنتی و 8 نفر اداری مشغول خدمت بودند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 4 هزار و 414 ویزیت متخصصان طب ایرانی از تاریخ 26 مردادماه تا 2 شهریورماه 1403 انجام شد، ادامه داد: بیشترین علت مراجعه پس از علائم اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های تنفسی، گوارشی و دریافت خدمات ماساژ بوده است.

حسینی‌یکتا ادامه داد: در کنار خدمات ارائه شده طب ایرانی در موکب درمانی، به بیش از 15 هزار نفر مشاوره توصیه‌های طب ایرانی داده شده است. همچنین امسال برگزاری دوره آموزشی 6 ساعته ویژه پزشکان را در موکب طب ایرانی و همچنین آموزش بیش از 10 دانشجو عراقی دانشگاه علوم پزشکی را داشتیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به ضرورت آموزش به زائران سفر اربعین جهت پیشگیری و کاهش ابتلاء به بیماری‌ها اشاره کرد و از تهیه و توزیع توصیه‌های جامع طب ایرانی در قالب کتاب زیارت به سلامت و بروشور ویژه زائرین و موکب‌داران، و همچنین تهیه تعدادی موشن گرافیک توصیه‌های طب ایرانی با موضوعات گرمازدگی، تاول پا، بیماری‌های گوارش، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های مفاصل و گرفتگی عضلات خبر داد.

حسینی یکتا افزود: 20 هزار اقلام داروهای طب ایرانی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های شایع در سفر اربعین شامل اسهال و استفراغ، رفلاکس، گرمازدگی، کنترل عطش، عفونت‌های تنفسی، ادراری، زنان، نفخ، سوءهضم، دردهای مفاصل و عضلات، سرفه‌های خشک و خلط دار غیر عفونی، خشکی دهان، عرق سوز شدن در پایگاه‌ها تجویز و توزیع شد.

وی در ادامه به انجام بازدیدها از روند اقدامات پایگاه‌های اربعین اشاره کرد و گفت: علاوه بر بازدید حضوری، فرم الکترونیک گزارش روزانه عملکرد براساس بیماری‌های مختلف، به منظور رصد و اعلام گزارش آمار خدمات طب ایرانی در ایام اربعین طراحی و در سامانه سازمان اورژانس کشور ثبت شد.

وی خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی را افتخاری برای حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد با هموارتر شدن شرایط در سال‌های آینده امکان خدمت‌رسانی گسترده‌تر و بهتری را به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ