خوابیدن در روز‌های تعطیل زندگی شما را نجات می‌دهد!

اقتصاد ایران: استراحت و بیشتر خوابیدن در آخر هفته می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

فرارو: فکر کردن به استراحت در آخر هفته به بسیاری از افراد جامعه مدرن کمک می‌کند تا فشار هفته کاری را تحمل کنند. به نقل از دیلی میل، اکنون مردم می‌توانند بدون احساس گناه از آخر هفته خود لذت ببرند، زیرا دانشمندان فاش کردند کمی بیشتر خوابیدن می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد افرادی که در آخر هفته برای جبران بی‌خوابی طول هفته بیشتر می‌خوابند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را یک پنجم کاهش می‌دهند. نتایج این پژوهش بلاخره به بحث در مورد اینکه آیا خواب اضافی برای شما خوب است یا بد، جواب داده است.

محققان از داده‌های بیش از ۹۰۰۰۰ فرد انگلیسی برای بررسی رابطه بین خواب اضافی آخر هفته و بیماری‌های قلبی استفاده کردند. داده‌های خواب با استفاده از شتاب‌سنج‌ها به‌طور متوسط حدود ۱۴ سال ثبت شد و سپس با سوابق سلامت افراد مقایسه شد. حدود ۱۹۸۱۶ شرکت‌کننده (۲۲ درصد) دچار کم‌خوابی بودند و کمتر از هفت ساعت در روز می‌خوابیدند. در حالی که دیگر شرکت کنندگان نیز گاهی اوقات خواب ناکافی را تجربه می‌کردند، میانگین ساعات خواب آن‌ها در شب کافی در نظر گرفته شد.

سوابق بیمارستانی و اطلاعات ثبت علت مرگ شرکت کنندگان برای تشخیص بیماری‌های قلبی از جمله بیماری ایسکمیک قلب، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی استفاده شد. کسانی که بیشترین میانگین خواب برای جبران کم‌خوابی را داشتند، یعنی بیش از ۷۵ دقیقه، نسبت به کسانی که کمترین میانگین خواب را داشتند، ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند. در زیر گروه بیمارانی که کمبود خواب روزانه داشتند، افرادی که بیشترین میزان خواب برای جبران کم‌خوابی طول هفته را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین ساعات خواب را داشتند، نیز ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند.

این تحلیل که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در لندن ارائه شد، هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نشان نداد. یانجون سانگ، یکی از نویسندگان این پژوهش از آزمایشگاه بیماری‌های عفونی در پکن، گفت: «خواب کافی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. این ارتباط در میان افرادی که به طور منظم میزان خواب ناکافی را در روز‌های هفته تجربه می‌کنند، آشکارتر می‌شود.» تچن لیو، یکی دیگر از نویسندگان این پژوهش، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد در بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه مدرن که از کم خوابی رنج می‌برند، کسانی که در آخر هفته بیشتر می‌خوابند احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی دارند.»

اگرچه دقیقاً مشخص نیست خواب چگونه برای قلب مفید است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که خواب آشفته با سطوح بالاتر پروتئینی به نام شاخص التهاب مرتبط است. شاخص التهاب به طور مستقیم با ابتلا به بیماری قلبی و گردش خون مرتبط است. کارشناسان بر این باورند خواب بیشتر می‌تواند به بهبود و ترمیم قلب کمک کند و همچنین برای کنترل وزن، فشار خون و کلسترول مفید است.

پروفسور جیمز لیپر، در بنیاد قلب بریتانیا، گفت: «بسیاری از مردم به دلیل تعهدات کاری یا خانوادگی به اندازه کافی نمی‌خوابند. در حالی که خواب آخر هفته جایگزینی برای استراحت منظم شبانه خوب نیست، پژوهش‌ها نشان می‌دهند ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. ما می‌دانیم کمبود خواب می‌تواند بر سلامت کلی ما تأثیر بگذارد و این پژوهش جدید یادآوری مهمی است که حداقل ۷ ساعت خواب در شب ضروری و حیاتی است. ما مشتاقانه منتظر مطالعات آینده هستیم تا درک بهتری نسبت به چگونگی تأثیر الگو‌های خواب بر سلامت قلب بدست بیاوریم و سبک زندگی مدرن را برای کمک به بهبود سلامت خود تغییر دهیم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ