نگاه‌ها خیره به برلین؛ از نمایشگاه بزرگ IFA 2024 چه انتظاراتی داریم؟

اقتصاد ایران: ایفا ۲۰۲۴، رویدادی پربار با حضور غول‌های فناوری از سراسر دنیا خواهد بود؛ شرکت‌هایی که احتمالاً شگفتی‌های زیادی را برای مخاطبان خود، رو می‌کنند.

سپتامبر امسال، ماه مهمی در دنیای فناوری محسوب می‌شود. در ابتدای این ماه، نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ برلین، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری محور اروپا، میزبان شرکت‌های مختلفی از سراسر دنیا خواهد بود؛ شرکت‌هایی که قرار است در یک بازه‌ی پنج‌روزه از ۶ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۲۰ شهریور) جدیدترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

تنوع قابل‌ توجه محصولاتی مانند لپ‌تاپ، گوشی، تبلت، ساعت هوشمند، دوربین مداربسته، اسپیکر و طیف وسیعی از انواع لوازم‌خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون که در نمایشگاه بزرگ IFA 2024 معرفی می‌شوند؛ اهمیت ایفا را به‌عنوان یکی از نمایشگاه‌های فناوری در دنیا، به‌خوبی بیان می‌کند؛ اما امسال قرار است در این نمایشگاه شاهد حضور چه محصولاتی باشیم؟ در ادامه، همراه زومیت باشید تا مروری بر مهم‌ترین انتظاراتمان از ایفا ۲۰۲۴ داشته باشیم.

نمایی از محل برگزاری نمایشگاه IFA 2024 در برلین آلمان
What Hi-Fi

پیش از اینکه به سراغ بررسی محصولات احتمالی معرفی‌شده توسط برندهای معتبر حاضر در ایفا ۲۰۲۴ برویم، بهتر است ابتدا جدول زمان‌بندی کنفرانس‌های مطبوعاتی برخی از این برندها را مطالعه کنید تا در صورت تمایل، بتوانید روند معرفی محصولات برند دلخواهتان را به‌صورت زنده پیگیری کنید.

مهم: توجه داشته باشید که جدول زیر بر مبنای اطلاعیه‌ی برندهایی است که تاریخ دقیق کنفرانس‌های مطبوعاتی خود را تا به این لحظه به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند و قطعاً برندهای دیگری نیز در ایفا ۲۰۲۴ کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.

جدول زمان‌بندی کنفرانس‌های مطبوعاتی نمایشگاه ایفا 2024 (IFA 2024)

نام شرکت

تاریخ برگزاری کنفرانس

ایسر

۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ به‌وقت تهران

(۴ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت محلی)

ایسوس

۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران

(۴ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۷:۰۰ به‌وقت محلی)

کوالکام

۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت تهران

(۴ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۳:۰۰ به‌وقت محلی)

انکر

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۹:۳۰ به‌وقت محلی)

آنر

و

ال جی

و

TCL

(هم‌زمان)

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۴:۰۰ به‌وقت محلی)

لنوو

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت محلی)

سامسونگ

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران

(۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۱:۰۰ به‌وقت محلی)

 مهم‌ترین محصولات مورد انتظار در ایفا ۲۰۲۴

نمایشگاه IFA 2024 میزبان محصولات بسیاری از برندهای تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی مانند گوشی، لپ‌تاپ، محصولات صوتی و تصویری و انواع لوازم‌ خانگی خواهد بود؛ اما از میان تمام محصولاتی که برندهای مختلف در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند، برخی مورد انتظارترین و جدیدترین عناوین رویداد محسوب می‌شوند که احتمالاً چشم‌های زیادی را در برلین و سایر نقاط جهان به خود خیره خواهند کرد.

یکه‌تازی سامسونگ با لوازم‌ خانگی مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ احتمالاً در ایفا ۲۰۲۴ با دست پر حاضر می‌شود. ماشین لباسشویی سامسونگ همه‌کاره، بخارشوی رباتیک و یک یخچال سامسونگ هوشمند که هر سه مجهز به هوش مصنوعی هستند، به‌عنوان جدیدترین لوازم‌خانگی سامسونگ در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ رونمایی می‌شوند. علاوه‌براین، احتمالاً چند تلویزیون سامسونگ با قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز در کنار لوازم‌ خانگی یادشده معرفی می‌شود.

تاشدنی فوق نازک آنر

آنر در ایفا ۲۰۲۴، با HONOR Magic V3 به‌عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند که تنها ۰٫۳۶ اینچ ضخامت دارد؛ ظاهر می‌شود. در کنار این گوشی، تبلت آنر مدل مجیک پد ۲ نیز با مشخصاتی مانند ۵۵۵ گرم وزن در کنار ضخامت ۱۲٫۳ اینچی و ۸ اسپیکر، محصول دیگر آنر در نمایشگاه برلین خواهد بود.

رنگ بندی گوشی آنر مدل HONOR Magic V3
HONOR

پردازنده‌های اینتل سری Lunar Lake و کوالکام اسنپدراگون X Elite

پس از بدشانسی‌های دومینووار اینتل از ابتدای امسال تا به امروز، ایفا ۲۰۲۴ می‌تواند سکوی پرتابی برای غول تولیدکننده‌ی پردازنده باشد. اینتل در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور)، جزئیات بیشتری را در مورد پردازنده‌های سری Core Ultra 200 (سری Lunar Lake) اعلام خواهد کرد. این پردازنده‌ها که قرار است سکان‌دار هدایت محصولات آینده‌ی اینتل باشند، توانایی انجام محاسبات پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را دارند.

علاوه‌بر اینتل، شایعاتی مبنی‌بر برنامه‌ی کوالکام برای معرفی نمونه‌ی جدید تراشه‌ی اسنپدراگون X Elite و X Plus به گوش می‌رسد؛ گفته می‌شود که نسخه‌ی ضعیف‌ترِ X Plus قرار است اولترابوک‌های ویندوز آرم را به بازه‌ی قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار برساند.

رونمایی از ماشین پرنده

بله درست خواندید، شرکت خودروسازی آمریکایی Alef Aeronautics می‌خواهد ایفا ۲۰۲۴ را با اولین ماشین پرنده‌ی خود که درحال‌حاضر بیش از ۲۸۵۰ نسخه‌ پیش‌سفارش دارد، شگفت‌زده کند؛ خودرویی با دو سرنشین که تولید انبوه آن از اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. البته، هنوز هیچ جزئیاتی از این ماشین پرنده در دسترس نیست و باید تا زمان کنفرانس مطبوعاتی شرکت سازنده‌اش در ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) صبر کنیم.

نمایی از خودروی پرنده ALEF Model A به رنگ مشکی
Alef Aeronautics

عینک هوشمند ViXion با فوکوس خودکار

در رویداد CES 2024، عینک ViXion01 معرفی شد؛ گجتی هوشمند که گویا طرفداران را به وجد آورده و شرکت سازنده‌ی آن را قانع کرده است تا نسخه‌ای پیشرفته‌تر از ViXion01 را در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ معرفی کند.

عینک ViXion01، شبیه به یک مینی‌کامپیوتر عمل می‌کند و هدفش، بهبود سلامت چشم‌ها است. این عینک، به کمک قابلیت فوکوس خودکار، از واردشدن فشار بیش از اندازه به عضلات چشم فرد جلوگیری می‌کند و امکان شل‌شدن و استراحت‌کردن عضلات را فراهم خواهد کرد.

انبوهی از تجهیزات صوتی-تصویری

در ایفا ۲۰۲۴، برند TCL با همکاری Dolby، تلویزیون هوشمند جدیدی را معرفی می‌کند که به دو بلندگوی خارجی مجهز است. این بلندگوها، از سیستم صوتی جدید FlexConnect که قرار بود در ایفا ۲۰۲۳ توسط Dolby رونمایی شوند، استفاده می‌کنند. سیستم صوتی مذکور صدای فراگیر دالبی اتموس را بدون توجه به موقعیت بلندگو یا نوع چیدمان فضا، پخش خواهد کرد.

غول کره‌ای محبوب نیز علاوه‌بر ماشین لباسشویی ال جی، با محصولات دیگری از جمله یک هاب خانگی جذاب که از فناوری ThinQ On AI برای کنترل مجموعه دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده می‌کند، در ایفا ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت.

تلویزیون سامسونگ ۹۸ اینچی مدل Neo QLED روی دیوار
Samsung

Motorola و Telcomdis نیز دو برند دیگری هستند که بلندگوهای بی‌سیم و هدفون‌های جدید خود را در معرض دید عموم در IFA 2024 قرار می‌دهند. در کنار این دو برند، امسال شاهد حضور پررنگی از پاناسونیک خواهیم بود که احتمالاً چند محصول از جمله تلویزیون‌های جدیدش را معرفی می‌کند.

اگرچه جزئیات خاصی از محصولات صوتی-تصویری‌ای که XGIMI، سونی، سامسونگ و سنهایزر در ایفا ۲۰۲۴ رونمایی می‌کنند، در دسترس نیست؛ باتوجه‌به محصولاتی که این سه شرکت در نمایشگاه سال گذشته معرفی کردند، می‌توانیم انتظار چند غافلگیری جذاب را داشته باشیم.

ایفا ۲۰۲۴؛ رویدادی پر از محصولات متنوع

باتوجه‌به حضور برندهای مختلف تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی در نمایشگاه IFA 2024، حتماً محصولات بسیار بیشتری نسبت به آنچه که به‌صورت خلاصه در این مقاله عنوان کردیم، روبه‌رو خواهیم شد؛ محصولاتی که با چاشنی فناوری‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند نگاه‌های زیادی را به سمت خودشان بکشانند و حتی، آغازگر نوآوری‌هایی شگفت‌انگیز در حوزه‌ی خود باشند.

مانند همیشه، زومیت اخبار نمایشگاه IFA 2024 را به‌صورت لحظه‌ای پوشش می‌دهد. امیدواریم که شاهد معرفی محصولات بسیار جذابی در این رویداد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ