اردن: نقض سازمان‌یافته قوانین بین‌المللی از سوی تل‌آویو محکوم است

اقتصاد ایران: وزارت خارجه اردن در بیانیه ای حملات سازمان یافته رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اقدامات مخرب این رژیم در شمال کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه در بیانیه ای به شدت ادامه حملات سیستماتیک و وحشیانه به فلسطینی‌ها در غزه و دیگر مناطق اراضی اشغالی و همچنین تخریب عمدی زیرساخت‌های فلسطینی در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

این وزارت خانه اعلام کرد که نقض‌های شدید رژیم صهیونیستی نسبت به قوانین انسانی نباید بدون پاسخ بین‌المللی بازدارنده، باقی بماند، و وزرای صهیونیست که دارای تفکر نژادپرستانه و افراطی هستند باید نسبت به این رخدادها پاسخگو باشند.

سفیان القضاه، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در سایه جنگ مستمر خود علیه نوار غزه به نقض‌ها و حملات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و همزمان با تبلیغات مداوم وزرای افراطی در کابینه این رژیم که به اشغال اراضی فلسطینی از طریق گسترش و قانونی‌سازی شهرک‌ها می‌پردازند، وضعیت را بدتر می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد که ادامه اشغال صهیونیستی اراضی فلسطین اساس شر است و برچیده شدن آن برای تأمین امنیت و ثبات در منطقه ضروری است.

سفیان القضاه در ادامه صحبت‌های خود عملیات یک‌جانبه صهیونیست‌ها و اقدامات نژادپرستانه وزرای کابینه این رژیم در راستای ایجاد واقعیت‌های جدید و تثبیت اشغالگری که فلسطینی‌ها را تحریک می‌کند، مردود و محکوم کرد و آن را نیازمند اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه صهیونیست‌ها دانست.

وی همچنین گفت: کوچ اجباری و جابجایی فلسطینی‌ها نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بین‌المللی است و رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر، طبق حقوق بین‌الملل موظف به حفاظت از حقوق فلسطینی‌ها در خانه‌هایشان است.

وی بر لزوم تحرک جامعه بین‌المللی و شورای امنیت برای تأمین حفاظت لازم از مردم فلسطین، توقف نقض‌های صهیونیستی، محاکمه مرتکبان و ضمانت عدم فرار از مجازات تأکید کرد.

سفیان القضاه همچنین بر لزوم اقدام جدی برای تحقق حقوق مشروع مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ