ویندوز ۱۱ به‌زودی امکان جست‌وجو درون فایل‌های صوتی و ویدیویی را فراهم می‌کند

اقتصاد ایران: مایکروسافت احتمالاً قابلیت جست‌وجو در محتوای فایل‌های صوتی و ویدیویی را به‌زودی برای ویندوز ۱۱ معرفی خواهد کرد.

بنابر گزارش XDA، مایکروسافت ظاهراً در حال‌ توسعه‌ی یک ویژگی جدید برای ویندوز ۱۱ است که از هوش مصنوعی برای جست‌وجو در فایل‌های صوتی و ویدیویی استفاده می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا عبارات خاصی را در فایل‌ رسانه‌های خود، پیدا کنند.

احتمالاً فعال‌سازی ویژگی مذکور به علت حفظ و رعایت حریم خصوصی، به‌صورت اختیاری خواهد بود؛ به‌طوری‌که مایکروسافت از کاربران خواهد پرسید که آیا می‌خواهند یک مدل هوش مصنوعی را دانلود کنند تا تمام ویدیوها و فایل‌های صوتی موجود در دستگاه آن را بررسی کند یا خیر، سپس این ویژگی از محتواهای موجود رونویسی کرده و با نشانه‌گذاری، جست‌وجو در فایل‌های ذخیره‌شده‌ی کاربران را ممکن می‌کند.

قابلیت جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند به‌ویژه برای افرادی که با فایل‌های طولانی صوتی و ویدیویی کار می‌کنند، مفید باشد. به‌ عنوان‌ مثال، خبرنگاران، پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند به‌راحتی بخش‌های مورد نیاز خود را در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های ضبط‌شده پیدا کنند. همچنین، این ویژگی می‌تواند برای کاربران عادی که به دنبال یک‌ لحظه‌ی خاص در یک فیلم یا ویدیو هستند، بسیار کاربردی باشد.

مقالات مرتبط
  • منوی استارت ویندوز ۱۰ به‌زودی مانند ویندوز ۱۱ خرید اشتراک Microsoft 365 را تبلیغ می‌کند
  • به‌زودی قابلیت‌های پیشرفته‌ای به تنظیمات دوربین ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

یکی از مزایای اصلی ویژگی جست‌وجو در محتوای صوتی و تصویری، صرفه‌جویی در زمان است؛ زیرا کاربران می‌توانند به‌جای گوش‌دادن یا تماشای کامل یک فایل طولانی، به‌سرعت به بخش‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. این امر می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و تجربه کاربری را بهبود بخشد. البته مانند بسیاری از ویژگی‌هایی که مایکروسافت هیچ‌وقت منتشر نکرد یا آن‌ها را در خدمات و محصولات جدید خود ترکیب کرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که ویژگی مذکور به‌طور مستقل به واقعیت بپیوندد.

در هر صورت، قابلیت یادشده با برنامه‌های فعلی مایکروسافت برای تبدیل کوپایلت به یک ویژگی کلیدی در ویندوز و دادن قدرت بیشتر به آن برای پیداکردن فایل‌ها در محیط سیستم‌عامل این شرکت، مطابقت دارد؛ هرچند قبل از آن مایکروسافت باید کاربران را برای استفاده از ویژگی بحث‌برانگیز Recall متقاعد کند تا بتواند از ابزار مذکور برای توسعه‌ی هرچه بهتر ویژگی جست‌وجو در محتوای فایل‌های صوتی و ویدیویی در محیط ویندوز، استفاده کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ