طرحی نوین برای ارتقای سرمایه‌های فکری ملی

اقتصاد ایران: معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری ضمن تاکید بر اهمیت توسعه تجاری‌سازی دارایی‌های فکری در ایران از آغاز طرحی جامع در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی کاظمی معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری گفت: در عصر حاضر نوآوری‌ها به آرزوهای بشر جامه‌ی عمل پوشانده و همین امر باعث شده است که سنجش نوآوری و خلاقیت به یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی کشورها تبدیل شود. در این راستا، معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری با هدف ارتقا سرمایه‌های فکری ملی و افزایش نقش فعالانه‌ی ایران در عرصه‌ی بین‌المللی، طرحی نوین را آغاز کرده است.

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری اظهار داشت: این طرح صرفاً به ارائه تعاریف پایه‌ای از مالکیت فکری نمی‌پردازد، بلکه بر آموزش فرایندهای خلاقانه‌ی تجاری‌سازی و همچنین حکمرانی مبتنی بر دانش تمرکز دارد. هدف نهایی این طرح، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد ثروت از دانش و فناوری است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیست‌بومی مناسب برای رشد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، بر ضرورت رفع چالش‌های تجاری‌سازی دارایی‌های فکری تاکید کرد.

وی همچنین بر نقش تفکر خلاق و نگرش‌های جدید در این فرآیند تاکید کرد و به نقل از انیشتین، اهمیت تصور و تصویرسازی از دانش را یادآور شد.

کاظمی با بیان اینکه مالکیت فکری رویکرد حقوقی به دانش فکری است، بر وظیفه‌ی وزارت دادگستری در حفاظت از حقوق نوآوران و ایجاد قوانین و مقررات مناسب برای توسعه‌ی این حوزه تاکید کرد و اطمینان داد که حتی در صورت وجود خلاءهای قانونی، وزارت دادگستری برای رفع آن‌ها اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر دادگستری افزود: طرح توسعه‌ی تجاری‌سازی دارایی‌های فکری با هدف آموزش شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌ی استفاده از ابزارها و امکانات موجود و آشنایی آن‌ها با تجربیات بین‌المللی طراحی شده است. هدف نهایی این طرح، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی آن‌ها برای انجام فعالیت‌های بزرگ‌تر است.

کاظمی در پایان با تاکید بر اهمیت اقتصادی و امنیتی تجاری‌سازی دارایی‌های فکری، این موضوع را فعالیتی جهاد گونه توصیف کرد و گفت: ثروت‌آفرینی از طریق دانش و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور، امنیت ملی را تقویت خواهد کرد. با توجه به اهمیت روزافزون نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، طرح توسعه‌ی تجاری‌سازی دارایی‌های فکری می‌تواند گامی مهم در جهت تقویت جایگاه ایران در عرصه‌ی بین‌المللی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ