خودشناسی و شناخت خداوند کلید اصلی آرامش در زندگی است

اقتصاد ایران: لنگرود_دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: خودشناسی و شناخت خداوند کلید اصلی آرامش و سعادت در زندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی ظهر یکشنبه به مناسبت دهه آخر ماه صفر در تیپ میرزا کوچک لنگرود ضمن تسلیت ایام پیش رو اظهار کرد: خداوند متعال از روز اول خلقت بشر، انسان را به عنوان بزرگ‌ترین امانت خود معرفی کرده است چرا که ما را برای رشد و تعالی خلق کرده و این مساله نیاز به تفکر و شناخت عمیق دارد.

وی با بیان اینکه انسان به طور ذاتی جستجوگر است و این حس جستجو گری در وجود او قرار داده شده است، افزود: زمان تولد، انسان به دنبال شناخت دنیا و حقیقت وجود خود است.

آیت الله رمضانی، با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: خداوند در آیات خود می‌فرماید که آسمان‌ها و زمین برای انسان خلق شده‌اند تا او بتواند به حقیقت وجود خود دست یابد انسان باید با خود آشتی کند تا بتواند با دیگران نیز آشتی باشد.

وی همچنین به اهمیت فلسفه در شناخت خداوند پرداخت و گفت: علامه طباطبایی و شهید مطهری در آثار خود به این موضوع پرداخته‌اند که انسان باید درباره خداوند و جایگاه خود در جهان بیاندیشد.

رمضانی، به گرایش‌های ذاتی بشر اشاره کرد و گفت: انسان دو گرایش حسی و معنوی دارد گرایش به فضیلت و راستگویی جز فطرت اوست و هرگونه خیانت یا دروغ‌گویی برخلاف این فطرت است.

وی با بیان داستانی از تاریخ، به رقابت رومیان و چینی‌ها در هنر نقاشی اشاره کرد و گفت: در این مسابقه، رومیان به دنبال بهترین رنگ‌ها بودند در حالی که چینی‌ها تنها دیوار را صاف کردند. در نهایت، دیواری که صاف شده بود، زیباترین اثر را به نمایش گذاشت. این نشان می‌دهد که اگر قلب و روح انسان صاف باشد، زیبایی‌های زندگی خود را بهتر می‌تواند مشاهده کند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت خودشناسی و ارتباط انسان با حقیقت وجودی‌اش اشاره کرد و گفت: خودشناسی نه تنها موجب آرامش فردی می‌شود، بلکه تأثیرات مثبتی بر روابط اجتماعی نیز دارد لذا وقتی انسان خود را بشناسد، می‌تواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند و از نزاع‌ها و اختلافات بی‌مورد پرهیز کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به مشکلات اجتماعی نظیر طلاق و اختلافات خانوادگی اشاره کرد و افزود: این مشکلات ناشی از عدم شناخت خود و هدف‌های زندگی است وقتی انسان خود را نشناسد، نمی‌تواند با دیگران نیز به خوبی ارتباط برقرار کند.

وی در پایان تصریح کرد: انبیا آمده‌اند تا این گنج را به انسان‌ها نشان دهند اگر انسان بتواند به این گنج برسد، زندگی‌اش به آرامش خواهد رسید و دیگر نزاع‌ها و اختلافات معنایی نخواهد داشت. شناخت خود و ارتباط با خداوند، کلید اصلی آرامش و سعادت در زندگی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ