جاده اهواز - خرمشهر در دست تعریض و چهار بانده شدن است

اقتصاد ایران: اهواز - معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: برای زیرساخت های اربعین برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته، تعریض و چهار بانده شدن جاده اهواز به خرمشهر در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله حیاتی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای در تشریح اقدامات ستاد استانی اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای خدمت گفت: کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین به محض پایان یافتن اربعین سال گذشته با هدف ارتقا و بهبود شاخص‌ها در اربعین سال بعد فرآیندها و تمهیدات مختلف را مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار می‌دهند.

معاون استاندار خوزستان افزود: در این راستا نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شوند. برای اربعین گذشته ۱۴۰ جلسه در کمیته‌ها و ۲۵ جلسه ستاد اربعین به ریاست استاندار با هدف گره گشایی و تسهیل امور زائرین برگزار شد.

حیاتی با اشاره به اینکه اربعین با محوریت مردم برگزار می‌شود در عین حال دولت نقش تسهیل کننده در این زمینه دارد تصریح کرد: از مبادی ورودی استان تا مرزها ۲۵۰ موکب، از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه شلمچه ۳۸۶ موکب، مرز چذابه ۲۵۰ موکب، بین نجف و کربلا نیز مردم خوزستان حدود ۷۰ موکب برپا کرده بودند و این نشاندهنده عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری ادامه داد: از مجموع ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار که از مرزهای ۶ گانه کشور عازم اربعین شدند یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر معادل ۳۴ درصد زوار از ۲پ ایانه شلمچه و چذابه عازم عراق شدند که از این تعداد حدود ۲۵۰ هزار نفر مربوط به زائران اتباع خارجی بود.

حیاتی گفت: نکته قابل توجه در اربعین امسال این بود که زیرساخت‌های این ۲ مرز را بروز رسانی کردیم از جمله با نصب ۳۵ هزار متر مربع سایبان و مه پاش یک کوریدور خنک برای عبور زائران در شلمچه و ۲۵ هزار متر مربع نیز وسایل خنک کننده در پایانه چذابه فراهم شد. با توجه به ایستایی برخی از زوار برای اسکان اسکان آنها ظرفیت ۲۰ هزار نفر در شلمچه و ۱۰ هزار نفر در چذابه تدارک دیده شد.

وی اظهار کرد: طی ۱۵ سالی که به عنوان فرماندار مهران، فرماندار خرمشهر و معاون استاندار در اربعین به صورت مستقیم توفیق خدمت داشتم در هیچ دوره‌ای هماهنگی با مقامات عراقی در سطح فعلی نبوده است. به طوری که مقامات ۲ کشور از مرزها به صورت متقابل و مشترک بازدید می‌کنند و در جلسات کاری دستور رفع نواقص و کمبودها را می‌دهند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری گفت: اتاق فرماندهی عملیات مشترک نیز داشتیم که مسئولان ۲کشور بتوانند در مواقع لازم جلسات مشترکی داشته باشند و جا دارد بابت این انسجام و هماهنگی مناسب از وزیر سابق کشور و استاندارقدردانی نمایم.

حیاتی تصریح کرد: در زمینه درمان در شلمچه علاوه بر بیمارستان ۶۸ تختی دو درمانگاه و ۱۵ اتاق سرد و در چذابه نیز ۲ درمانگاه و ۱۰ اتاق سرد برای معالجه افرادی که دچار گرمازدگی یا مشکلات دیگر می‌شدند فراهم کردیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری ادامه داد: در زمینه حمل و نقل نیز توفیقات بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشتیم در عین حال مدیریت سفر از سوی زائران به خوبی انجام شد. ۲۲۰ هکتار پارکینگ در هر ۲ مرز با ظرفیت استقرار ۱۵۰ هزار خودرو داشتیم که مجهز به پایش تصویری و کنترل الکترونیکی بودند و هیچ گونه سرقتی در پارکینگ‌ها صورت نگرفت.

وی افزود: موکب و آب خنک نیز در پارکینگ‌ها و اتوبوس‌های متعدد از مبدا پارکینگ‌ها تدارک دیده شد. در بخش ریلی ۴۷ رام قطار زائران را به عمق کشور نقل و انتقال دادند. حدود ۲۰۰ هزار نفر در شلمچه از ظرفیت ریلی استفاده کردند، ۲ ریل باس به صورت شبانه روزی مسیر خرمشهر تا شلمچه ۱۰۰ هزار زائر را جا به جا کردند. با توجه به رفع کاستی‌ها امسال شاهد اربعین متفاوتی بودیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری اظهار کرد: یکی از کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین کمیته فرهنگی بود که در زمینه برگزاری نماز جماعات و برنامه‌ها و اجتماعات فرهنگی اقدامات زیادی انجام شد از جمله اینکه ۱۰ ایستگاه فرهنگی در حوزه‌های خوشنویسی، تعزیه خوانی و … برپا شده بود و زائران از این مراکز بازدید می‌کردند که یک اقدام ماندگار بود.

حیاتی گفت: صدا و سیما خوزستان و آبادان نیز اقدامات و اطلاع رسانی ارزشمند و خوبی انجام دادند و تصویر مناسبی از ۲ مرز منعکس کردند که از این بابت تشکر می‌کنم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری افزود: یکی از کمیته‌های اربعین کمیته زیرساخت با مسئولیت معاون عمرانی استاندار است که برای زیرساخت‌ها برنامه ریزی می‌کنند. جاده اهواز به چذابه در طی سه سال گذشته تغییر و بهبود چشمگیری داشته است. جاده اهواز و خرمشهر هم در دست تعریض و چهار بانده شدن است و ۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است.

حیاتی گفت: در زمینه چشمه‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۲۰ چشمه حمام در شلمچه اضافه کردیم و در چذابه نیز ۱۲۰ چشمه اضافه شده است. شرایط از نظر زیرساختی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود؛ سال گذشته در شلمچه راه دسترسی به مواکب نداشتیم که امسال این مسیر به طول ۳.۵ کیلومتر آسفالت و تأمین روشنایی شد که نقش مؤثری در مدیریت ترافیک داشت. در آبرسانی مخازن آب به هر دو مرز اضافه شد و امسال مشکل خاصی نداشتیم. در تأمین برق نیز شرایط با ثباتی داشتیم که مجموع این اقدامات موجب شد اربعین آرام روان و توأم با امنیتی داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ