رونمایی از پوستر و هویت بصری باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴

اقتصاد ایران: پوستر و هویت بصری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ با محوریت شهر یزد طراحی و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۱۸ تا ۲۵ شهریور به میزبانی یزد و باشگاه شهداب برگزار خواهد شد که لوگوی این رقابت‌ها ازسوی فدراسیون جهانی والیبال طراحی و ارسال شد.

بر این اساس کمیته برگزاری این رقابت‌ها متشکل از فدراسیون والیبال، باشگاه شهداب یزد، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با همکاری آژانس خلاقیت پاییز هویت بصری و پوستر این رقابت‌ها را طراحی و این مجموعه فاخر را معرفی کرد.

یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام جهان معروف است که یکی از قطب‌های پزشکی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود. بافت تاریخی این شهر در ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در طراحی پوستر این مسابقات از نشانه‌های «گو» (توپ ساخته شده از پارچه) و معماری شهر یزد استفاده شده است و طرح «بته جقه» به عنوان یک طرح ایرانی جهانی در بافت این اثر وجود دارد.

یزدی‌ها چه در گذشته و به شکل سنتی و چه امروزه با سازوکارهای ماشینی همواره با پارچه و منسوجات در ارتباط بوده‌اند. بدیهی است که استفاده از پارچه به عنوان ماده اولیه قابل دسترسی تنها در پوشش مردم یزد خلاصه نمی‌شود و به عنوان مثال می‌توان به ساخت توپ‌های موسوم به «گو» اشاره کرد که در گذشته با استفاده از ضایعات همین پارچه‌ها ساخته می‌شدند.

همچنین یزد به عنوان دومین شهر تاریخی دنیا اغلب با سبک معماری بی نظیرش شناخته می‌شود اما شکوه و جلوه معماری یزد گذشته از مزایای غیر قابل انکارش همواره بر روی دیگر جنبه‌های فرهنگی این استان سایه انداخته است.

در بافت تاریخی شهر یزد، خانه‌ها با معماری خاص کویری ساخته شده‌اند. شاخصه این نوع معماری، وجود گنبد، بادگیر و آب‌انبارها در خانه‌ها است. خانه‌ها دارای کاربری زمستانی و تابستانی هستند و پشت‌بام‌های خاص و جذاب آن‌ها برای شب‌نشینی تابستان در نظر گرفته شده است. خانه‌ها از حیاط‌های منحصربه‌فرد و زیبا برخوردار هستند. این بافت گردشگران زیادی را هر ساله از سراسر جهان به شهر یزد می‌کشاند.

در مجموع در طراحی این پوستر هویت گرافیکی منسجم با محوریت گوی با هدف معرفی پیشنیه استان یزد در صنعت نساجی در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ