کانون‌های مردمی نخبه‌پرور حمایت می‌شوند

اقتصاد ایران: قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از بکارگیری ظرفیت بنیادهای نخبگان استانی در حمایت از بسط و توسعه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، سیدسلمان سیدافقهی با اشاره به ضرورت حمایت از کانون‌های مردمی نخبه‌پرور و شناسایی استعدادها گفت: کلیدواژه بزرگی به نام مردمی‌سازی داریم و تأکید ما بر مردمی‌سازی جریان نخبه‌پروری است.

وی با بیان اینکه جریان‌های نخبگی باید به کانون‌های مردمی نخبه پرور تبدیل شوند، گفت: بضاعت ما در اجرا به حدی نیست که بتوانیم در هر گوشه کشور نخبگان را تربیت کنیم و در چنین شرایطی تقویت جریان مردمی ضروری به نظر می رسد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از بکارگیری ظرفیت بنیادهای نخبگان استانی در حمایت از بسط و توسعه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور نیز خبر داد و گفت: بنیاد ملی نخبگان در استان‌ها نیز نمایندگی دارد که این دفاتر وظیفه دارند تا با همه توان خود از کانون‌های مردمی حمایت کرده و بر نحو فعالیت آن ها نظارت کنند.

سید افقهی با تاکید بر اینکه این کانون‌ها بستری در کنار مدرسه هستند، گفت: این کانون‌ها به کمک خود نخبگان ایجاد می‌شوند و در همه مناطق کشور، به ویژه در مناطق محروم به شناسایی استعدادهای برتر و پرورش نخبگان در سطوح دانش‌آموزی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تقویت ابعاد وجودی دانش آموزان تحت نظر مربی نخبه و نظارت بنیاد نخبگان استان، از اهداف تشکیل این کانون ها است، گفت: دانش‌آموز در این کانون ها کلاس‌های علمی، تقویتی و المپیاد در کنار کلاس‌های مهارتی می‌گذرانند که سبب تقویت ابعاد وجودی دانش‌آموزان خواهد شد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از کانون «دانش‌پژوهان نخبه پایگاه شهید علم‌الهدی» به عنوان یکی از نمونه های موفق این طرح نام برد و گفت: این کانون از کانون های مناطق جنوب تهران است که اتفاقا جزء مناطق کمتر برخوردار به شمار می رود و تاکنون ۴۰ مدال المپیاد علمی و جهانی دانش‌آموزی را در پنج دوره کسب و به رهبر انقلاب اهدا کردند.

وی در ادامه به مدل‌های تدوین شده کانون‌های مردمی نخبه‌پرور اشاره کرده و گفت: کتاب‌هایی از جمله کتاب «تربیت ماندگار» در بستر کانون‌های مردمی در خصوص آنچه که باید درباره کانون‌ها و فعالان تربیتی نخبه‌پرور بدانیم، نوشته شده است.

سیدافقهی در پایان به بیان ضرورت ایجاد عدالت آموزشی پرداخت و افزود: اینکه نخبه چقدر رشد کند، به عزم و اراده و استعداد او بستگی دارد اما بنیاد ملی نخبگان، دولت، نظام و حاکمیت نیز وظیفه بسترسازی دارند که این بسترسازی به معنای ایجاد فرصت‌های برابر برای همه استعدادها در سراسر کشور و به ویژه شناسایی و هدایت استعدادها در مناطق محروم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ