۳۰۷ بازرس سلامت محیط در مأموریت دهه پایانی صفر مشهد نظارت دارند

اقتصاد ایران: مشهد- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظارت ویژه ۳۰۷ ناظر و بازرس سلامت محیط در مأموریت دهه پایانی ماه صفر مشهد مقدس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید وفا اظهار کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار سلامت محیط در ایام دهه پایانی ماه صفر با ۳۰۷ ناظر و بازرس در برنامه نظارت‌های ویژه بهداشتی از محل‌های اسکان، تهیه و توزیع، پخت و پز و پذیرایی حاضر هستند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از چهارم شهریور ماه و همزمان با روز اربعین حسینی مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر آغاز شده و تا چهاردهم همین ماه و سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد اظهار کرد: در مأموریت کنونی مواردی همچون بازدید از محل‌های اسکان زائر، بازدید از اماکن و مراکز بین راهی، بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سنجش پرتابل مواد غذایی و کلر سنجی از شبکه‌ها و تانکرهای آب رسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بازرسین بهداشت محیط تعداد ۱۹۳ نفر در مشهد و۱۱۴ نفر در شهرستان‌ها، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذا و محل اسکان زائران را برعهده دارند.

وفا با اشاره به اینکه توصیه اکید ما به زائران پیاده رضوی عدم پیاده روی در زمان اوج گرما و آلودگی هوا بوده است، بیان کرد: همچنین در شرایط کنونی بر استفاده از ماسک و مصرف مایعات فراوان تأکید داریم و از تمامی زائران پیاده و سواره می‌خواهیم که در بحث مصرف مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند و ضمن توجه به رژیم غذایی و برنامه دارویی خود، ترجیحاً از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های بسته بندی شده استفاده کنند و هرچیزی را دریافت نکنند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: همچنین در خصوص آب مصرفی هم باید بگوییم که بهتر است آب از جاهای سالم گرفته شده و ترجیحاً آب بسته‌بندی شده استفاده شود، توصیه‌ای که برای یخ‌های مصرفی هم هست، ضمن اینکه از رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی دست‌ها به‌خصوص در قبل و بعد از هر وعده غذایی نباید غافل شویم تا که دچار مشکلات ویروسی، روده‌ای، گوارشی و غیره نشویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ