تقویت باروری مردان با طب سنتی

اقتصاد ایران: دلایل ناباروری مردان، عوامل موثر در تقویت باروری آنها و غذاها و میوه‌های مفید و غیر مفید را از نگاه طب سنتی و ایرانی که در این زمینه موثرند، در اینفوگرافیک ببینید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، ناباروری مشکلی است که حدود ۱۵ درصد از زوجین در جهان با آن درگیرند. نرخ این مشکل در ایران حدود ۲۰ درصد است؛ یعنی جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر. گفته می‌شود اگر زوجی یک سال بدون پیشگیری موفق به بارداری نشوند، این به‌ معنای ناباروری است.

برخلاف تصور عموم که ناباروری فقط مختص زن‌هاست یا در این جنس بیشتر است، مردان بسیاری نیز با این مشکل مواجهند. این مشکل به ویژه در دهه‌های اخیر به دلیل سبک زندگی مدرن که با خوردن غذاهای ناسالم، نداشتن تحرک و خواب ناکافی و ناآرام همراه است، بیشتر به چشم می‌آید.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد فعالیت بدنی بیشتر به افزایش سطح هورمون‌ها و تولید اسپرم‌های بهتر کمک می‌کند. مثلا انجام حرکات ورزشی سبک یا پیاده‌روی سریع روزانه به ‌مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌تواند به تقویت قدرت باروری مردان کمک کند، اما باید توجه کرد که انجام ورزش‌های بسیار سنگین و شدید و استفاده از هورمون‌ها و مکمل‌های غیرمجاز در باروری مردان اختلال ایجاد می‌کند.

نکته دیگر خواب شبانه کافی به مدت ۷ تا ۸ ساعت است زیرا پژوهش‌ها نشان می‌دهد خواب کمتر از ۶ ساعت با بروز ناباروری در مردان مرتبط است.

با همه این اوصاف، ناباروری مردان هم مثل زنان قابل پیشگیری و درمان است. در این میان، علاوه بر درمان پزشکی مدرن، طب سنتی هم توصیه‌های برای این مساله دارد.

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید دلایل ناباروری مردان و عوامل موثر در تقویت باروری آنها و غذاها و میوه‌های مفید و غیر مفید را از نگاه طب سنتی و ایرانی که در این زمینه موثرند، ببینید:

نکات طلایی طب سنتی برای تقویت باروری مردان | چه بخوریم و چه نخوریم؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ