اندیشمندان اهل سنت مدافع مظلومیت فلسطین در حرم رضوی گردهم آمدند

اقتصاد ایران: مشهد- با حضور تولیت آستان قدس رضوی، گردهمایی علما و اندیشمندان اهل سنت در دفاع از مظلومین فلسطین در آموزه‌های نبوی و رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با حضور ۷۰۰ نفر از سراسر کشور گردهمایی علما و اندیشمندان اهل سنت در دفاع از مظلومین فلسطین در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت رضا (ع)، به روایتی از رسول اکرم (ص) در دفاع از مظلومین اشاره کرد و گفت: پیامبر بزرگ اسلام (ص) می‌فرمایند: کسی که صدای انسانی را بشنود که ای مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.

عبدالحمید طالبی تصریح کرد: پیامبر خدا (ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: هر کس ستمگری را کمک کند، خداوند او را بر وی مسلّط گرداند". پس بر همه ما مسلمانان واجب است که از مردم مظلوم فلسطین دفاع و از آنان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: فلسطین پاره تن اسلام است مساله فلسطین یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مسائل جهان اسلام است و دفاع از مردم فلسطین و حمایت از آرمان قدس بر همه ما مسلمانان واجب است.

نابودی کفر با اتحاد و همدلی مسلمانان

امام جمعه و نماینده خبرگان رهبری در چابهار، نیز در این گردهمایی ضمن تسلیت ایام دهه پایانی ماه صفر گفت: سیره زندگی ائمه اطهار (ع) برای ما درس زندگی است و باید از آنان تبعیت کنیم.

مولوی عبدالرحمن عارفی، گفت: هدف از بعثت رسول گرامی اسلام (ص) این بود که خداوند متعال دین اسلام را گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: دفاع از مظلوم و حمایت از آنان یکی از آموزه‌ها و سفارشات ائمه اطهار (ع) است و از همین رو ما نیز به تاسی از آنان با اتحاد و همدلی و بیداری و هوشیاری برای نابودی مشرکین تلاش کنیم و حق مظلوم را از ظالم بگیریم.

مولوی عارفی تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا بدانند که ظلم پایدار نیست و جهان اسلام بیدار است و نمی‌گذارد دشمنان یک خواب راحت داشته باشند.امروز آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و ما نیز نباید از حمایت فلسطین دست بکشیم.

وی با بیان اینکه سربلندی ما در جهاد و شهادت است افزود: امروز فریاد هل من ناصر ینصرنی مردم فلسطین به گوش جهانیان رسیده است و وظیفه هر انسان با وجدانی است که به کمک و یاری این مردم مظلوم بشتابد.

یکی از علمای اهل سنت تایباد نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، گفت: امروز جهان اسلام سخت‌ترین و غم بارترین لحظات را سپری می‌کند و قلب تپنده اسلام مسجدالاقصی در سیطره کفر قرار گرفته است.

مولوی علیرضا یعقوبی، تصریح کرد: تداوم مقاومت و شهادت و پر رنگ نمودن خط شهادت در بین مردم شریف فلسطین و همچنین پیروی از قرآن کریم و سنت پیشوایان دین در حمایت از مظلوم که ریشه در اصل اسلام دارد دو مساله مهم در مبارزات مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: مبنای اعتقادی ما این است که ظلم پایان پذیر است و چیزی به نابودی اسرائیل باقی نمانده است، ما باید کاری انجام دهیم که در دادگاه الهی پاسخی داده باشیم.

امام جمعه بندر پل در هرمزگان، نیز با تاکید بر تبعیت از قرآن و سنت رسول الله (ص) گفت: ائمه اطهار (ع) برای ما کشتی نجات هستند و در روز قیامت شفاعت خواه ما خواهند بود.

شیخ حسین بازماندگان، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی باید همانند دو بال قوی در کنار هم قرار گیرند تا جامعه کفر جرأت نکند برای ما نقشه بکشد و برای نجات غزه راهی جز سربازی ولی فقیه وجود ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ