پردیس علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در شرق کشور راه‌اندازی می‌شود

اقتصاد ایران: مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توافق برای ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه در شهرستان خواف با حمایت صنایع مستقر در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر روح‌الله باقرزاده در مراسم امضای تفاهم نامه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان با اشاره به برنامه این دانشگاه در ایجاد و توسعه پردیس علم و فناوری شرق کشور توسط این دانشگاه گفت: این طرح میتواند در نقش بندی ماموریت های ملی دانشگاه در سطح کشور در جهت حل مشکلات جامعه و صنایع مستقر موثر باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش های مختلف همواره تلاش داشته است تا در جامعه و صنایع مستقر در استان ها و شهرهای مختلف اثر گذار باشد نمونه آن در ماهشهر است که دانشگاه فعالیت های موثری در صنایع پتروشیمی منطقه داشته است.

باقرزاده با اشاره به موضوع استقرار این دانشگاه و کمک به پتروشیمی های جنوب غرب کشور، ادامه داد: در این همکاری، دانشگاه با قوت در رشته های مرتبط با فناوری‌های پتروشیمی فعالیت‌های علمی دارد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در کنار آن دانشگاه قریب ۳۵ سال است که در پردیس ساحلی بندرعباس در رشته‌های مرتبط با مهندسی دریا و مهندسی کشتی و کشتی سازی فعالیت های بسیار گسترده ای را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این دانشگاه در گرمسار فعالیت های را اجرایی کرده است چرا که این منطقه به واسطه نزدیکی با تهران یکی از مناطق مهم برای توسعه صنایع کوچک تلقی می شود و دانشگاه فعالیت هایی را در این منطقه دارد.

باقرزاده با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در جنوب شرق کشور افزود: در این مناطق دانشگاه فعالیت چندانی ندارد ولی ظرفیت‌های وسیعی در این مناطق دارد ضمن آنکه زیر ساخت های توسعه همکاری‌های بین‌المللی را با آسیای میانه و کشورهای افغانستان و پاکستان می توان در این مناطق ایجاد کرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تهیه پیش نویس برای ایجاد پردیس علم و فناوری خبر داد و گفت: این پیش نویس توافقی برای ایجاد پردیس علم و فناوری در شرق کشور و محل استقرار آن را در شهرستان خواف دیده شده است.

وی گفت: این اقدام، نیاز به فراهم شدن زیر ساخت های لازم در این منطقه است تا دانشگاه با کمترین توان ممکن، فعالیت های علمی و پژوهشی را در این منطقه ایجاد کند.
مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تاکید کرد: تامین بودجه تجهیز و راه اندازی پردیس دانشگاه ، ایجاد یک ردیف اعتباری برای انجام هزینه های فعالیت علمی دانشگاه به صورت سالیانه، تخصیص یک فضای زیرساختی لازم برای انجام امور آموزشی و پژوهشی (ساختمان و زمین) و راه اندازی رشته ها و گرایشهای پرمزیت دانشگاه و پرمخاطب برای صنایع مستقر در شرق کشور و محورهای بین المللی مورد نظر در منطقه از مفاد این توافق نامه است.

به گفته وی، ظرفیت های بین المللی کردن منطقه به شدت بالاست و نیاز است که برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر، شرکت‌های مستقر در منطقه همکاری های بین المللی داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ