نهادهای فرهنگی در کنار اوقاف به ترویج قرآن کمک کنند

اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: محوریت مسابقات قرآن با اداره‌کل اوقاف بوده و نهادهای دیگر مثل ارشاد باید در کنار اوقاف در راستا ترویج، فهم و عمل به قرآن فعالیت کنند.

سیدمهدی سیدین‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: ما همیشه از قرآن به عنوان معجزه ابدی خداوند توسط پیامبر اکرم (ص) یاد می‌کنیم و خداوند متعال از این طریق یادگاری در بین امت قرار داد که آنها بتوانند هر لحظه به آن رجوع کرده و آنچه در گذشته تاریخ، حال و آینده پیش‌روی انسان است را از آن دریافت کنند.

وی افزود: اینکه ما چقدر از این نعمت استفاده می‌کنیم به خود ما برمی‌گردد، در طول تاریخ نشان داده شده که بسیاری توانستند به این معجزه ابدی و کتاب عظیم دسترسی پیدا کرده و در معارف ژرف آن غواصی کرده و حقایق عظیم آن را چه درمورد خود و چه در مورد محیط پیرامون بفهمند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تأثیر برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه عنوان کرد: وقتی ما با چنین کتاب عظیمی که هدیه خداوند است مواجه هستیم، عوامل بسیاری می‌توانند در شناخت قرآن، انس با آن و دریافت معرفت از آن به ما کمک کنند و مسابقات قرآن یکی از همین عوامل بوده و می‌تواند در این راستا جامعه و به‌ویژه فعالان این حوزه را با ایجاد یک رقابت سالم هدایت کرده و به درک صحیح و عمیق قرآن کمک کند.

وی در ارتباط با نقش تعامل بین‌دستگاهی در ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف به عنوان متولی برگزارکننده مسابقات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر مجموعه یک وزارت هستند؛ هرچند جزیره‌ای شدن مدیریت و شرح وظایف تا حدودی آنها را از هم دور کرده است اما چون در مجموع در یک مسیر فرهنگی قرار داشته و در راستای آن تلاش می‌کنند، می‌توانند با مشارکت با یکدیگر اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

سیدین‌نیا افزود: این موضوع به ویژه در حوزه قرآن وجود داشته و یکی از محورهای مهم فعالیتی در ارشاد قرآن است؛ اداره‌کل ارشاد امروز جایگاه ویژه‌ای در آموزش و ترویج قرآن داشته و طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این موارد زمینه‌هایی است که می‌تواند هم‌افزا شدن دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد اما محوریت مسابقات با اداره‌کل اوقاف بوده و نهادهای دیگر مثل ارشاد باید در کنار اوقاف در راستا ترویج، فهم و عمل به قرآن فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت حمایت از برگزیدگان مسابقات قرآن تصریح کرد: حمایت از نخبگان و افراد برجسته در حوزه قرآن در بخشی نیازمند قانون‌گذاری است و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد؛ وزارت ارشاد به دلیل متولی بودن در حوزه فرهنگ تأثیر به‌سزایی در این شورا داشته و باید پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه گردد.

وی افزود: موارد و مصادیق در این بخش بسیار مهم است و پیشنهادات و درخواست‌های مطرح شده در این زمینه به دلیل پشتوانه‌ای به نام شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند جایگاه قانونی پیدا کرده و درجامعه نهادینه شود.

سیدین‌نیا با تاکید بر نقش رسانه در حمایت از نخبگان قرآنی عنوان کرد: در بخشی دیگر رسانه بسیار تأثیرگذار بوده و باید بیش از الان وارد میدان شود؛ در مسابقات قرآن باید به گونه‌ای عمل شود که رسانه‌ها احساس تعلق بیشتری نسبت به نخبگان این حوزه داشته باشند و با آنها همان‌گونه که با یک فرد مشهور در زمینه‌های دیگر رفتار می‌شود، برخورد شود.

وی افزود: افراد برجسته در حوزه قرآن باید در رسانه‌ها حضور جدی داشته و در آنجا به بیان فکر و نظرات آنها پرداخته شود و این می‌تواند به ارتقا جایگاه آنها در جامعه کمک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ