تعداد زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ بیش از سال قبل بود

اقتصاد ایران: سمنان- مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: علیرغم گرمای شدید هوا امسال تعداد زائران اربعین حسینی بیش از سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی صبح یک‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی بیان کرد: یکی از دشوارهای خدمت رسانی در حوزه حج و زیارت استان سمنان وسعت این استان و نسبت آن به جمعیت است.

وی افزود: اداره کل حج و زیارت استان سمنان در شهر سمنان به عنوان مرکز استان استقرار دارد اما بیشترین تعداد کاروان و حجاج و زائران عتبات در استان متعلق به شهرستان شاهرود است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه حج در منطقه تهران ادامه داد: این بعد مسافت و مسئله سبب شده تا کار خدمت رسانی در حج و زیارت استان سمنان دشوارتر از استان‌هایی مانند قم و تهران و … باشد.

حاجی ابراهیمی بیان کرد: گستردگی استان سمنان سبب شده تا دویدن نیروهای حج و زیارت به مراتب دشوار باشد هر چند به لحاظ جمعیت شاید حجم کار وسعت زیادی پیدا نکند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان سمنان بالا برود تا بتوانیم اقدامات خوبی را در آن شاهد باشیم، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید در استان تقویت شود تشویق مردم به زیارت و ترویج فرهنگ آن است که در این زمینه باید همه ارگان‌های فرهنگی و حوزه و روحانیان و… نیز به ما کمک کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران اضافه کرد: مردم ما استقبال خوبی از آئین مذهبی و به خصوص عتبات عالیات دارند و این یک ظرفیت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

حاجی ابراهیمی با بیان اینکه امسال علیرغم اینکه گرمای هوا در کربلا و نجف بی‌سابقه بود شاهد حضور پرشور مردم از سراسر کشور و دیگر نقاط دنیا در اربعین بودیم، بیان کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که مهمترین آن‌ها گرما بود امسال زائران اربعین نسبت به سال قبل بیشتر بود و این همان سفینه النجات است که هر کس در آن سوار می‌شود و از برکات معنوی امام حسین (ع) بهره مند می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ