پدر و مادرم بیشترین نقش را در موفقیت من دارند

اقتصاد ایران: شیراز- برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم با بیان اینکه در مدارس برتر درس نخوانده است ، گفت: پدر و مادرم بیشترین نقش را در موفقیت من دارند.

محمدمهدی کشاورزی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علاقه‌ام به نجوم به پنج سالگی و زمانی که به فرهنگ‌سرای نجوم در شیراز می‌رفتم آغاز شد.

وی افزود: نجوم نه مرتبط با فیزیک بلکه خود فیزیک است و علاقه من به فیزیک این مسیر را تکمیل کرد.

کشاورزی گفت: متأسفانه در مدارس کشور امکانات به صورت همگن توزیع نشده و همین امر می‌تواند در موفقیت مؤثر باشد چون امکانات مدارس برتر بیشتر است و مسیر را هموارتر می‌کند.

وی در ادامه به نحوه برگزاری المپیادها اشاره کرد و گفت: المپیادهای کشوری توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود که اخیراً وضعیت رو به رشدی داشته در حالی که قبلاً افت شدیدی داشت.

کشاورزی افزود: در همه المپیادها داوطلبان هر المپیاد بدون محدودیت ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند و در مرحله اول می‌توان خیلی راحت قبول شد، مرحله دوم چهار پنج ماه بعد در رقابت سنگین‌تری برگزار شده و تعداد ۸۰ نفر قبول می‌شوند و مجموع امتیازات دور اول و دوم ۴۰ نفر را وارد مرحله سوم می‌کند که آزمون عملی است.

وی اضافه کرد: در نهایت این ۴۰ نفر وارد دوره تابستانی می‌شوند و یک الی دو ماه در یک سری کلاس‌ها و امتحانات تابستانی شرکت می‌کنند و افرادی که شانس دریافت مدال دارند آنجا مشخص می‌شوند.

این دانش‌آموز نخبه گفت: کسانی که مدال طلای کشوری دارند بدون کنکور در رشته خود درس خواهند خواند و برگزیدگان کشوری یک سال برای رقابت در سطح جهان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بیشترین نقش را در موفقیت او داشتند گفت: در مدرسه برتر درس نخواندم اما به جز پدر و مادرم نقش معلمم آقای محمدحسین مرادی بسیار تأثیرگذار بود.

کشاورزی در پایان گفت: هدفم تحصیل و ادامه مسیر در رشته مورد علاقه‌ام یعنی فیزیک است که امیدوارم بتوانم در آن موفق عمل کنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ