۳۱ هزار نفر از استان سمنان به اربعین اعزام شدند

اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: ۳۱ هزار نفر از مردم استان در اربعین سال جاری به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح یک‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان بیان کرد: در اربعین امسال ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از اقصی نقاط استان به عراق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار پنج پرواز از فرودگاه‌های استان سمنان به مقصد نجف اشرف صورت گرفت، افزود: امسال کمترین میزان مشکلات در زمینه حمل و نقل زائران اربعین را شاهد بودیم که نتیجه برنامه ریزی و هماهنگی خوب صورت گرفته در این زمینه بود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در ادامه بیان کرد: ۷۰ درصد از زائران اربعین استان امسال مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند.

چتری با بیان اینکه طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ نیز ۴۹ کاروان از استان سمنان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که ۳۷ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی سفر کرده‌اند، افزود: در مجموع این کاروان‌ها یک هزار و ۷۹۸ نفر را شامل می‌شوند که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش اعزام را شاهد بوده‌ایم.

وی درباره حج تمتع نیز بیان کرد: ۹ کاروان از استان سمنان به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر به حج اعزام شدند که از این بین دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان مدینه قبل بودند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه هیچ مشکلی امسال برای حجاج استان رخ نداد، بیان کرد: چهار کاروان از شاهرود، دو کاروان از دامغان، دو کاروان از سمنان و یک کاروان هم از گرمسار به حج تمتع اعزام شدند.

چتری ادامه داد: استان سمنان یک درصد از جمعیت کشور را دارد در نتیجه می‌بایست یک درصد از حجاج کشور هم متعلق به این استان می‌بود اما خوشبختانه اعزام زائران استان به حج امسال بیش از ظرفیت بود و این نشان از استقبال و ودیعه گذاری خوب مردم دارد.

وی با بیان اینکه همراهی خوب مسئولان در برقراری پروازهای دو فرودگاه بین المللی سمنان و شاهرود در اربعین امسال را شاهد بودیم، بیان کرد: همراهی خوب بین استانداری، نمایندگان مجلس و دیگر نهادهای درگیر توانست به سهولت در تردد مردم از طریق مرزهوایی به اربعین و کشور عراق، کمک شایانی کند که امیدواریم در ادامه برای عتبات و حج این همکاری‌ها ادامه پیدا یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ