هواپیمایی هلند بدهی ۳.۸ میلیون دلاری به ایران را می‌پردازد

اقتصاد ایران: سرپرست معاونت برنامه‌ ریزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از وصول بدهی ۳/۸ میلیون دلاری کشور از شرکت هواپیمایی KLM و برقراری مجدد پرواز‌های عبوری این شرکت از حریم هوایی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی عبدی اظهار کرد: شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند از سال 1397 برای قطع پرواز‌های خود به مقصد ایران اقدام کرد، در حالی که بخشی از بدهی پرواز‌های عبوری خود را از سال 1398 به صورت ریالی پرداخت کرده است.

وی افزود: این امر با توجه به مقررات ارزی بانک مرکزی، با عدم تایید سازمان هواپیمایی کشوری مواجه شد و از همان تاریخ بار‌ها به صورت رسمی به این شرکت اعلام شد، نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها گفت: پرداخت نشدن بدهی‌های این شرکت در پنج سال گذشته به همراه محاسبه جریمه تاخیر موجب اختلاف بین دو شرکت شد و در نهایت به قطع پرواز‌های عبوری شرکت KLM از آسمان ایران منجر شد.

عبدی بیان کرد: در این سال‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن برگزاری جلسات و همچنین نامه نگاری‌های متعدد، به شرکت KLM اعلام کرده بود که در صورت برقراری پرواز‌های عبوری و رساندن آن به سقف قبل از توقف، پرداخت ریالی شرکت KLM در سال 1398 مورد تایید است، اما این شرکت موضوع را نپذیرفت و بر لزوم پرداخت بدهی خود به صورت ریالی تاکید می‌کرد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان و مدیران معاونت اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با نمایندگان شرکت KLM به توافق رسیدیم گفت: این شرکت موافقت کرد پرداخت کل مانده بدهی عوارض پرواز‌های عبوری خود را به صورت ارزی انجام دهد.

عبدی یادآورشد: همچنین این شرکت موافقت کرد که سطح پرواز‌های عبوری خود را نیز به پیش از سال 2019 برساند.

وی افزود: مدیر خزانه داری و مدیریت ریسک این شرکت هواپیمایی، نظر مساعد خود را برای اجرای این پیشنهادات اعلام کرد و در نتیجه، علاوه بر دریافت مبلغ 3/8 میلیون دلار بدهی به صورت ارزی به شرکت فرودگاه‌ها و استیفای حقوق کشورمان، با برقراری مجدد پرواز‌های عبوری شرکت KLM طرح دشمنان با هدف منزوی کردن نظام نیز شکست خورد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ