خانه موزه پدری جلال آل احمد میزبان اهالی سنگلج شد

اقتصاد ایران: کارگاهی با عنوان«محله» در خانه پدری جلال آل احمد با دید و بازدید اهالی سنگلج از این بنای تاریخی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه پدری جلال‌آل‌احمد، کارگاهی با عنوان «محله» در راستای اهداف پژوهشی خانه و مسئولیت‌های اجتماعی یک خانه خلاق و با هدف حفظ و ثبت تاریخچه و فرهنگ محل و همچنین تعامل فعال با جامعه محلی در ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگی موزه در بنای تاریخی خانه پدری جلال آل احمد برگزار شد.

این کارگاه، با هدف توسعه تعامل فرهنگی با افراد محله با مشارکت آنها و با روش‌های چندگانه طراحی شد که از آن جمله می‌توان به ثبت خاطرات محل، ایجاد پیوند میان گذشته و حال، معرفی خانه موزه پدری جلال آل احمد (آقا سید احمد طالقانی) و گالری به اهالی محل و بهره گیری از حضور افراد محلی برای ثبت تاریخ شفاهی این بنا به روایت آنها اشاره کرد.

در این راستا اهالی محله سنگلج از مراحل مرمت خانه پدری جلال‌آل‌احمد بازدید کردند و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

عکاس پرتره از شرکت کنندگان، ثبت اطلاعات هر فرد و ارتباطش با محله، ثبت خاطرات محل و تهیه آلبوم گفتاری خاطرات مربوط به خانه پدری جلال و محله از جمله فعالیت‌های این کارگاه بود. مجموع این اقدامات باعث می‌شود که موزه نه تنها یک فضای فیزیکی بلکه یک بستر زنده از تاریخ و خاطرات مردم محلی باشد که در تعامل با بازدیدکنندگان، تاریخچه و فرهنگ محله را به شیوه‌ای زنده و پویا انتقال می‌دهد.

کارگاه محله در خانه پدری جلال‌آل‌احمد و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نگارخانه ترانه باران، ایکوم، استودیو چهار و انجمن سنگلج برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ