«آب» و «راه» مطالبه بر زمین‌مانده مردم «پاپی»

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - آب شرب و بازسازی جاده خرم‌آباد - سپیددشت از مطالبات بر زمین‌مانده مردم بخش «پاپی» به شمار می‌آید و این در حالی است که رفع این دو مشکل سال‌هاست در میان‌وعده‌های مسئولان گم شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بخش «پاپی» و شهر «سپیددشت» از جمله مناطق محروم لرستان در جنوب این استان به شمار آید، این بخش و شهر دارای مشکلات فراوانی است، از راه دسترسی گرفته تا تأمین آب شرب سالم و پایدار.

آب شهر سپیددشت اصلاً قابل‌استفاده نیست

بهمن فولادی رئیس شورای شهر سپیددشت در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ما منتخب مردم هستیم و باید مسائل و مشکلات آنها را به مسئولان استانی منتقل کنیم.

وی با اشاره به مشکل راه دسترسی در این منطقه، عنوان کرد: راه دسترسی خرم‌آباد - سپیددشت نیازمند بازسازی است.

رئیس شورای شهر سپیددشت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آب شهر سپیددشت اصلاً قابل‌استفاده نیست، افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات شهر سپیددشت کمبود پزشک متخصص است.

فولادی، بیان داشت: شهر سپیددشت ۳۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و این در حالی است که خدمات ارائه شده به آن طی این سال‌ها همچنان مطلوب نیست.

وی تأکید کرد: سپیددشت یک منطقه توریستی و گردشگری است و نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

تأمین آب شرب مطالبه چندین ساله مردم «سپیددشت»

علی کرمی بخشدار «پاپی» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اولین مشکلی که شهر سپیددشت دارد، بحث آب شرب آن است.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب و پایدار این شهر چندین سال است که دغدغه و مطالبه مردم است، عنوان کرد: این امر در دستور کار قرار گرفت، گزینه‌هایی هم مدنظر بوده، اما متأسفانه گزینه‌ها منتج به نتیجه نشده است.

بخشدار «پاپی»، ادامه داد: بخش «پاپی» از بخش‌های محروم استان لرستان به‌حساب می‌آید، بخش «پاپی» حدود دو هزار کیلومتر وسعت دارد و دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری است.

کرمی همچنین کیفیت پایین قطار محلی این منطقه را یکی دیگر از مسائل و مشکلات بخش «پاپی» برشمرد و گفت: بالابودن نرخ‌های استفاده از قطار محلی نیز یکی دیگر از گلایه‌های مردم این منطقه به شمار می‌آید.

جاده خرم‌آباد - سپیددشت نیازمند بازسازی است

رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر دراین‌رابطه، اظهار داشت: از شهر سپیددشت ما بازدیدهایی داشته‌ایم، یکی مشکلات این بخش، تکمیل ساختمان بخشداری است که مقداری از کار آن باقی‌مانده است.

وی عنوان کرد: در این راستا استاندار لرستان دستور دادند که ظرف مدت دو ماه این ساختمان تکمیل شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همچنین جاده خرم‌آباد - سپیددشت نیازمند بازسازی است، افزود: همچنین تأمین آب شرب این منطقه نیز با مشکلاتی مواجه است.

منطقه‌ای مستعد اما پر از مشکل و چالش

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به اعتقاد من بخش «پاپی» و منطقه سپیددشت یک منطقه بسیار وسیع است و قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به بازدید از چند منطقه این شهر و بخش از جمله «سنگ‌تراشان»، «پیرجرد» و «کشور» و… عنوان کرد: به نظر من بخش «پاپی» و شهر سپیددشت منطقه‌ای بسیار مستعد است و قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری این منطقه، افزود: برای زیست انسانی در منطقه چند مشکل وجود دارد، یکی از مشکلات اساسی در این منطقه بحث تردد است که باید مقداری روان‌تر باشد.

وعده استاندار برای رفع مشکل آب و راه منطقه

شفقت، بیان داشت: شهر سپیددشت هم مشکل آب شرب دارد که این امر از طریق آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه آب در این منطقه باید مدیریت شود، باتوجه‌به پیگیری‌های صورت‌گرفته دراین‌رابطه دو نفر برای تأمین و مدیریت آب در منطقه ایجاد مشکل می‌کنند که به طور حتم این امر از طریق قانون مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: به طور حتم مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و همچنین جاده و راه دسترسی این منطقه را دنبال خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ