بازدید سالیانه یک میلیون نفر از بازار بزرگ کاشان

اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: سالیانه بیش از یک میلیون نفر از بازار بزرگ کاشان بازدید می کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،علیرضا عبدالله زاده  ضمن گرامیداشت هشتم شهریور به عنوان چهل و هشتمین سالگرد ثبت ملی بازار کاشان اظهار داشت: بازار بزرگ کاشان یکی از گنجینه‌ها و میراث فاخر فرهنگی شهرستان کاشان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات مرمت این مجموعه عظیم فرهنگی، اقتصادی شهر کاشان آغاز شده است، ابراز داشت: برای این مهم اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تصریح کرد: در مرمت بازار اماکنی همچون کاروانسراها، تیمچه‌ها، بقاع متبرکه مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه بازار کاشان دارای ارزش اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی برای مردم است، گفت: سالیانه بیش از یک میلیون نفر از این اثر فاخر تاریخی کاشان بازدید می‌کنند.

عبدالله زاده بازار کاشان را یک جاذبه گردشگری مهم برای جذب توریست در کاشان دانست و افزود: البته یک سری مشکلات همانند سیم کشی‌های برق در بازار وجود دارد که برای رفع خطرات ناشی از آن اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده پایگاه حفاظتی بازار کاشان فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: این مهم به منظور سهولت و دسترسی بیشتر بازاریان برای امور اداری و نظارت بیشتر به ساماندهی بازار راه اندازی می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با بیان اینکه بازار کاشان قابلیت ثبت در فهرست جهانی یونسکو را دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ