دلیل تحقق نیافتن ظهور عدم هم رنگی جامعه با امام زمان (عج) است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: رنگ امام زمان باید در جامعه مبدل شود و ما باید او یک امت بشویم ضمن اینکه عدم تحقق ظهور عدم هم رنگی با صاحب الزمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه جمعه در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: همه دوست دارند مدال طلا بگیرند، ولی همه به این رتبه نمی‌رسند و مرحله به مرحله آزمون پیمایش این مراحل سخت‌تر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: همه دوست دارند تا در معیت امام زمان باشند و در بسیاری از زیارات هم این درخواست را داریم ولی طبق آیات و روایات فقط پنج نفر به مرحله قرب الهی و معیت امام زمان (عج) می‌رسند و آنها پیامبران، امامان، شهدا، علمای صالح و آنهایی که در آزمون اطاعت گوی سبقت را گرفتند، هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: بنابر روایات و دعای عهد باید چهار مرحله را برای رسیدن به قرب الهی و معیت امام زمان (عج) طی کنیم و مرحله نخست عهد است و عهد به معنای هم کلامی با اولیای الهی است.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: وقتی پیامبر فرمودند که مردم هر کسی لا اله الا الله بگوید و به آن ایمان داشته باشد، به رستگاری می‌رسد، مردم فکر می‌کردند که عهد با اسلام راحت است و بسیاری و کفار و منافقان هم شهادتین گفتند و امروز دو میلیارد نفر به مرحله شهادتین رسیدند ولی به آن پایبند نبودند.

وی افزود: قرآن می‌گوید که خیلی‌ها در این مرحله توقف می‌کنند و فقط حرف می‌زنند ولی باید تعهد داشت و به آن عمل کرد و مرحله دوم گزینش امام زمان (عج) عقد است که ما باید با امام عصر (عج) عقد ببندیم و یک امت بشویم ضمن اینکه عقد به معنای همراهی و همرنگی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رنگ امام زمان (عج) در قرآن آمده است که رنگ خداوند است و مصادیق آن هم رنگ حیا و عفت است که رنگ جامعه باید همرنگ امام زمان و حیا و عفت باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: رنگ امام زمان رنگ غیرت، خدمت و صداقت، اخوت و برادری، عفت و گذشت، خوش بینی، ولایت مداری، ظلم ستیزی و مظلوم یاوری، ایثار و بندگی خداوند است ولی متاسفانه در جامعه چنین اوامری مبدل نشده است.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: خداوند نماز و بندگی را در آیه بقره خواسته است ولی آیا همه مسوولان به لحاظ خدمت در این سطح هستند و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که باید در خدمت به مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت فرمودند که هر چقدر مسوولیت بیشتر شود، معنویت شما هم باید بیشتر شود، اذعان کرد: مرحله بعدی بیعت، یارگیری و مجاهدت است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در مرحله بیعت باید مجاهدت کنیم و یقیمون الصلاه فقط این نیست که نماز به پا داریم، بلکه می‌بایست نمازخوان اضافه کنیم و افراد گناه کار را خریدار باشیم و جلوی گناهکار را بگیریم و خرج کنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: بیعت یعنی خود را به آب و آتش بزنیم و افرادی را در مسیر خدمت بیاوریم و از دیگران را از گناه باز داریم و در مسیر مقاومت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: کربلا یعنی گذشت و ۷۲ نفر از همه چی گذشتند و مجاهدت کردند، اگر به این مراحل رسیدیم به مقام شهادت خواهیم رسید ضمن اینکه خیلی از شهدا هنگام ظهور باز خواهند گشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ