نگاه دولت چهاردهم رفع محرومیت از چهره روستاها است

اقتصاد ایران: رودسر- استاندار گیلان گفت: نگاه دولت چهاردهم رفع محرومیت ار چهره روستاها و مناطق کوهستانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر جمعه در جمع مردمان روستای گیری از توابع بخش رحیم آباد شهرستان رودسر با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم این روستا اظهار کرد: شما مردم همیشه مقاومت کرده و با ایثار و فداکاری خود سبب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکلات مردمان روستا و مناطق محروم به ویژه مردمان منطقه گیری رحیم آباد گفت: امروز با جمعی از مدیران خدمت شما رسیدیم تا مشکلات شما را برطرف کنیم زیرا بنده خود را بخشی از شما می‌دانم چون چندین سال در منطقه گیری معلمی کردم.

استاندار گیلان، مردمان را ولی نعمتان انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردمان و به ویژه مردمان مناطق محروم و روستاییان ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هر کاری برای آنان کنیم کم است.

عباسی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته به بخش اعظمی از روستاهای گیلان گازرسانی شده و در تلاشیم تا دیگر منطقه محرومی در استان وجود نداشته باشد زیرا هر خانواده‌ای دوست دارد برای خود مستقل امکانات داشته باشد از این رو دستور دادم تا همه مناطق رحیم آباد گازرسانی شود.

وی با اشاره به احداث راه روستایی در منطقه گیری از توابع رحیم آباد شهرستان رودسر بیان کرد: جاده و راه روستایی خوبی در منطقه گیری رحیم آباد رودسر احداث شده و این روند ادامه‌دار است، لذا نمی‌گذاریم مردم در سختی زندگی کنند.

استاندار گیلان از نصب کابل‌های خودنگهدار در روستای گیری خبر داد و افزود: در حوزه برق کابل‌های خود نگهدار برق در این منطقه نصب خواهد شد تا در هنگام بحران به ویژه باران و برف با قطعی برق مواجه نشویم.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه گیری از توابع رحیم آباد شهرستان رودسر تصریح کرد: با نصب دکل‌های مخابراتی در بخش رحیم آباد از توابع شهرستان رودسر، اینترنت پرسرعت و آنتن دهی در این منطقه ایجاد شد و حتی امروز خودم بعد از نصب دکل با چندین نفر تلفنی صحبت کردم.

وی ادامه داد: در حوزه تداخل اراضی و اعطای سند مدیرکل منابع طبیعی و بنیاد مسکن به مردم کمک خواهد کرد و ما هم در کنار شما هستیم.

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت وفاق ملی را رفع محرومیت در مناطق روستایی و کوهستانی دانست و گفت: نظر و هدف دولت چهاردهم به مانند دولت سیزدهم رفع محرومیت و توجه به توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای آنان است.

به گفته عباسی، در هفته دولت امسال ۳۴ پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای سطح استان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در راستای مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان به صورت متمرکز ۶۱۵ واحد از محل تسهیلات بانکی و آورده‌های مردمی افتتاح می‌شود که از این تعداد ۱۴۸ واحد با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان سهم شهرستان رودسر است، تصریح کرد: این اقدامات تنها بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ