مجموع ارزش صنایع بورس تهران اعلام شد

اقتصاد ایران: شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: تا پایان بهار امسال، مجموع ارزش صنایع حاضر در بورس تهران، هفت هزار همت (هزار میلیارد تومان) بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از بازار سرمایه، این بازار در تازه‌ترین گزارش آماری خود، از فهرست ۱۰ صنعت بزرگ این بازار، تا پایان فصل بهار ۱۴۰۳ رونمایی کرد و بر اساس این داده‌ها، نیمی از ارزش بازار در اختیار سه صنعت اول و ۶۸ درصد از کل ارزش بازار متعلق به پنج صنعت بزرگ فعال است.

تازه‌ترین آمارهای شرکت بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد؛ سه صنعت «محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیش از نیمی از کل ارزش بورس تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، دو صنعت «محصولات شیمیایی و فلزات اساسی» به ترتیب ۲۲.۵ و ۲۱.۳ درصد از کل ارزش بازار سهام بورس تهران را به خود اختصاص داده و در صدر جدول گروه‌های صنعتی بزرگ بورس ایستاده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد؛ در پایان بهار امسال، سهم سه گروه چندرشته‌ای صنعتی، فراورده‌های نفتی و استخراج کانی‌های فلزی نیز از کل ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به ترتیب، ۹.۴، ۷.۸ و ۷.۴ درصد بوده است. به‌این‌ترتیب پنج صنعت بزرگ در عمل بیش از دو سوم، یعنی ۶۸ درصد از کل ارزش بورس اوراق بهادار تهران را در اختیار گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های آماری این گزارش، بانک‌ها با ۶.۱ درصد از مجموع ارزش بازار، شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ۵.۵ درصد از کل ارزش بازار، صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با اختصاص ۳.۳ درصد همچنین صنایع «سیمان، آهک و گچ، مواد و محصولات دارویی» نیز هر کدام با ۲.۳ درصد و در جدول بزرگ‌ترین گروه‌های بورس اوراق بهادار تهران به لحاظ ارزش بازار، در رتبه‌های ششم تا دهم جای گرفته‌اند.

سهم سایر گروه‌های صنعتی فعال در بورس اوراق بهادار تهران هم از مجموع ارزش این بازار، معادل ۱۲.۲ درصد تخمین زده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ