دولت چهاردهم باید راه دولت سیزدهم را در ساخت مسکن ادامه دهد

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: دولت چهاردهم باید راه دولت سیزدهم را در واگذاری زمین و ساخت مسکن ادامه دهد و ساخت مسکن پلکانی انجام شود تا متقاضیان بتوانند مشارکت کنند و صاحب مسکن شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با عزاداران هیئت‌های دانشجویی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار با اشاره به این فراز زیارت عاشورا که «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ» فرمودند که این معنای حرب همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست بلکه به معنای درست اندیشیدن، سخن گفتن، شناسایی کردن و دقیق به هدف زدن است، یعنی هرکس با جبهه شما می جنگد ما با آنها می‌جنگیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه این جنگ اشکال مختلفی دارد افزود: این جنگ با دشمنان اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در عصر و دورانی با شمشیر و نیزه و گاهی در دوران جنگ اتمی و هوش مصنوعی است و اینها هم نوعی جنگ با دشمنان است.

و با بیان اینکه در شرایط کنونی وظیفه ما چیست؟ گفت: ما باید راهی را انتخاب کنیم که این جهت گیری، زندگی، هدف و معنای زندگی ما را تغییر دهد و پول، مقام، قدرت، موقعیت‌های اجتماعی حقیرتر از آن هستند که بتوانند هدف زندگی انسان را تعیین کنند و لذا رهبری فرمودند هدف زندگی انسان بندگی و رسیدن به خدا است و راه آن «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ» است.

مهار گرانی و تورم به عنوان اولویت کار دولت چهاردهم

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و هیئت دولت، با بیان اینکه مهار گرانی و تورم به عنوان اولویت کار دولت چهاردهم و مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار مطرح شد، اضافه کرد: این مطالبه در دولت‌های پیشین نیز مطرح شد اما متأسفانه نتایج زیادی نداشت.

وی ادامه داد: در شرایط تحریمی کنونی و افزایش قیمت‌ها، توجه ویژه به مساله معیشت خانواده‌ها بسیار مهم است و مهم‌تر از آن درس گرفتن از تجربیات گذشته است.

وی گفت: توجه ویژه به معیشت مردم باید در نظر گرفته شود و نباید گمراهی‌های قبلی در دخالت بیش از حد و غیر معقول دولت در نظامات ارزی و کالایی کشور تکرار شود و هزینه سبد خانواده را باید جدی گرفت.

امام جمعه گناوه با اشاره به موضوع مسکن در کشور گفت: امروز جامعه با دو معضل مهم معیشت و هزینه خانوار و مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کند و بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور توجه ویژه به مسکن که بخش عمده سبد هزینه خانوار را شامل می‌شود لازم است.

دولت چهاردهم باید راه دولت سیزدهم را در ساخت مسکن ادامه دهد

دولت در واگذاری زمین ساخت مسکن به جوانان کمک کند

وی با بیان اینکه آنچه امروز در بخش مسکن می‌توان به جوانان کمک کرد تأمین زمین برای ساخت مسکن است، گفت: جوانانی در گناوه مشکل زمین برای ساخت مسکن دارند و گرانی زمین مشکل اصلی در این زمینه است و با توجه به اینکه در شهرستان زمین‌های زیادی وجود دارد، دولت باید در این زمینه کمک کند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: اگر چه زمین‌هایی در دولت سیزدهم در بخش بندر ریگ یا روستاهای اطراف به جوانان واگذار شده است اما دولت چهاردهم این موضوع را جدی تر بگیرد.

وی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف همیشه در بخش مسکن طرز تفکرهای ناهماهنگ وجود داشته است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم که وزیر مسکن اعتقادی به ساخت مسکن ملی نداشت اگر این طرز تفکر در دولت وجود داشته باشد قطعاً جوان صاحب خانه نخواهد شد.

وی گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی، به جوانان زمین واگذار شد اما ساخت مسکن و میزان مبلغ آورده متقاضی برای جوانان مشکل ساز شده است و لذا در بحث ساخت مسکن اگر آورده از متقاضی خواسته می‌شود به صورت پلکانی باشد تا مردم بتوانند مشارکت کنند و صاحب مسکن شوند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: دولت چهاردهم باید راه دولت سیزدهم را در واگذاری زمین و ساخت مسکن ادامه دهد و هم تنفسی به متقاضیان بدهد و ساخت مسکن پلکانی انجام شود.

وی گفت: مسیر راهبردی که در دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی شده باید تداوم یابد و همه باید به تعبیر فرمایش رهبری برای حل مشکلات کشور به دولت کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های کشور و جوانان مؤمن، معتقد به نظام و انقلابی از دیگر نکات فرمایش رهبری در این دیدار بود، گفت: باید کادرسازی در کشور انجام شود و از ظرفیت جوانان افتخارآفرین و با استعداد کشور استفاده شود.

وی با تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) یادآور شد: تلاش کنیم در مراسم و مجالس حضور پررنگ داشته باشیم و از این مجالس بهره ببریم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: استان بوشهر همواره در طول تاریخ مجاهدان و مبارزانی داشته است که در برابر متجاوزان ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس این استان نیز شهیدان و مجاهدانی را تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی باشکوه اربعین در سال جاری گفت: امسال نیز بیش از ۲۱ میلیون نفر از عاشقان و دلدادگان حسینی علیرغم گرمای هوا به عشق امام حسین (ع) در این همایش جهانی حضور یافتند.

وی از دولت و ملت سخاوتمند عراق و همه کسانی که میزبان زائران در عراق بودند و دولت جمهوری اسلامی و همه کسانی که زمینه حضور زائران را در این پیاده روی باشکوه فراهم کردند و همچنین مسئولان، مردم، خیرین و مواکب شهرستان در داخل کشور و در عراق تقدیر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ