دیدار سالیوان با شی/آمریکا، چین را یک فرصت ببیند

اقتصاد ایران: مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پکن دیدار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر پنجشنبه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پکن دیدار کرد.

شی اظهار کرد، در شرایط بغرنج کنونی جهان، کشورها به جای تفرقه و تقابل به همکاری و همبستگی نیاز دارند و مردم به جای عقب نشینی و جدایی از دیگر خواستار پیشرفت و گشایش هستند. چین و آمریکا به عنوان دو قدرت بزرگ، باید با برعهده گرفتن مسئولیت خود در قبال تاریخ، مردم و جهان، تثبیت کننده صلح و مروج توسعه مشترک در جهان باشند.

وی افزود با وجود تغییرات عظیم رخ داده در اوضاع چین و آمریکا و روابط دو کشور، هدف چین برای پافشاری بر روند صلح آمیز و باثبات پیشرفت مناسبات طرفین و دستیابی به توسعه پایدار تغییر نکرده، اصول چین در مدیریت روابط دو جانبه بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد تغییر نکرده، مواضع چین برای دفاع قاطع از حق حاکمیت، منافع امنیتی و توسعه خود تغییر نکرده و تلاش های چین برای ادامه دوستی سنتی دو ملت نیز تغییر نکرده است.

رئیس جمهور چین در ادامه گفت امیدواریم آمریکا همراه با چین و با رویکردی مثبت و منطقی، توسعه چین و توسعه دادن دو کشور توسط یکدیگر را به جای چالش به عنوان یک فرصت تلقی کند و کنار چین برای دستیابی به راهی صحیح برای برخورد دو کشور بزرگ با یکدیگر تلاش کند.

سالیواننیز در این دیدار خاطرنشان کرد، از زمان ملاقات رهبران دو کشور در سانفرانسیسکو، دو طرف با دقت اجماع حاصل شده رهبران خود را اجرا کرده‌اند و به پیشرفت های موثری نیز دست یافته‌اند. آمریکا امیدوار است با ادامه ارتباطات راهبردی با چین، راه هایی برای همزیستی مسالمت و توسعه مستمر روابط دوجانبه میان دو کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ