وفاق ملی آزمون تاب‌آوری ملی و بین‌المللی مسئولان است

اقتصاد ایران: اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: تحقق شعار وفاق ملی آزمون تاب آوری ملی و بین المللی در بین مسئولان و کارگزارن نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: وجود نازنین رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسین عالم است.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت از همه مقدس‌تر است چون از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و مؤثرتر است و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت (ص) است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر اینکه خدای متعال برای تکریم رسول اکرم (ص) در قرآن کریم آداب و معارفی را برای تنظیم و تحسین رابطه ما با آن وجود مقدس تبیین می‌فرماید، تصریح کرد: اول پیشی نگرفتن بر حضرت است که مؤمنین حقیقی در اندیشه، گفتار و رفتار فرشته‌خو و اهل تقوا هستند و دوم مراعات ادب حضور حضرت و از آنجا که حیات و ممات حضرات معصومین علیهم السلام یکسان است، اکنون نیز کسانی که به حرم و مشاهده نورانی ایشان مشرف می‌شوند، باید ادب حضور را مراعات کنند.

جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام مجتبی (ع) با تشریح نگاه راهبردی در سیره آن امام همام گفت: نگاه راهبردی، نگاه بلندمدت به پدیده‌ها و اقدامات است و نگاه و تحلیل راهبردی برآیند تجمیع و احصای همه مؤلفه‌های تحلیلی در راستا و با نخ تسبیح باور به سنت‌های الهی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه صلح امام‌حسن آغاز مبارزه مخفی خاندان پیغمبر با قدرت طاغوتی بنی‌امیّه است، افزود: به منظور اینکه از یک طرف طاغوت را ضعیف و رسوا کنند و از طرف دیگر جمعیت خودشان را نیرومند کنند و در یک فرصت مناسب بر او بتازند و او را از بین ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز سالروز شهادت امام رضا (ع) را یادآور شد و بیان کرد: ایران دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی است به مثابه مولکول آب که از پیوند اکسیژن و هیدروژن ایجاد می‌شود. در حالی که این دو عنصر ملیت و اسلامیت، دو مؤلفه در طول هم هستند و تفکیک آن‌ها از هم، در واقع از بین رفتن آن هویت را به دنبال خواهد داشت.

جعفرزاده اضافه کرد: به تبعیت هجرت ایشان به ایران، بسیاری از امام‌زادگان و سادات و همچنین اصحاب و شاگردان مبارز و درجه اول ائمه اطهار به ایران نقل مکان کردند و با حضور معنوی و حُسن سلوک خود با مردم، در بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب بسیار اثرگذار بودند.

وی با ارائه تحلیلی از الزامات تحقق دولت وفاق ملی بیان کرد: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق نام گرفته است انتظار می‌رود دولت برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام‌های خوبی را برداشته است، این مسیر را ادامه داده و در تقویت آن بکوشد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع بوده و ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است، گفت: وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها باید بر خدمت به مردم متمرکز شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ