انتظار مردم از دولتمردان عمل به شعارها و توسعه عدالت در جامعه است

اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: انتظار مردم از دولتمردان چهاردهم عمل به شعارها و فراهم کردن زمینه توسعه عدالت در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، تقوا را بهترین توشه آخرت دانست و اظهار کرد: چنانچه به دنبال عزت دنیا و آخرت، بی‌نیازی و برخورداری از شکوه و عظمت هستید، راه آن خروج از ذلت گناه و ورود به عزت اطاعت خداست.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت اهل بیت (ع) در روزهای پایانی ماه صفر گفت: حضور در مجالس اهل بیت (ع) باید مورد توجه ویژه باشد و این محافل با شکوه و عظمت برپا شود.

وی حماسه اربعین را پدیده عظیم تاریخی و میعاد جهانی نه تنها شیعیان بلکه تمام آزادگان جهان دانست و افزود: اربعین رمز دوام حماسه حسینی در روز عاشورا و تعظیم شعارهای الهی است و باید اذعان کرد که این حماسه از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه محلات گفت: بدون وجود انقلاب اسلامی این شکوه و عظمت با این گستردگی انجام نمی‌شد چرا که انقلاب اسلامی حماسه پیاده‌روی اربعین را جهانی کرد و اکنون از نقاط مختلف جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه محلات تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین پیش از حکومت صدام به صورت محدود در عراق و بدون حضور دیگر کشورها برگزار می‌شد اما اکنون بزرگترین اجتماع دینی در جهان و اجتماعی علیه کفر و استکبار است و این حضور تضرع جهانی به درگاه الهی برای ظهور امام عصر (عج) است که همت بلند مسلمانان این را محقق خواهد کرد.

وی گفت: دشمنان با کینه و بغض تلاش می‌کنند حماسه و عظمت پیاده روی اربعین بازتاب پیدا نکند از این رو افتخارات کسب شده مسلمانان را پنهان می‌کند.

الگوبرداری دولتمردان چهاردهم از شهدای خدمت

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، اظهار کرد: بنا به فرموده امام و مقام معظم رهبری، ارزش شهید رجایی و باهنر به مردمی بودن آنها و جهت‌گیری انقلابی آنها بود که از این رو دولتمردان باید با الگو قرار دادن آنها، توصیه‌های امام و رهبری را در راستای خدمت به مردم در نظر داشته باشند.

ربانی ادامه داد: رأی اعتماد مجلس به تمام وزرای پیشنهادی دولت هیچ بهانه‌ای برای خدمت نکردن به مردم باقی نگذاشته است و انتظار مردم عمل دولت به شعارها و فراهم کردن زمینه توسعه و عدالت در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها است.

ربانی با اشاره به بی‌نتیجه بودن نشست شورای امنیت در ارتباط با غزه، گفت: حوادث منطقه در غزه و فلسطین نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد همچنین آمارها گواه پشتیبانی سیاسی، دیپلماتیک و تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل است و به طور حتم این اقدامات ناجوانمردانه موجب افزایش ظلم و ستم و جنایت‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ