خدمات مواکب اربعین حسینی فارس قابل تقدیر است

اقتصاد ایران: شیراز- امام جمعه شیراز به حضور بیش ۳۰۰ هزار نفر از فارس در مراسم راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: از خدمت رسانی و نقش آفرینی مواکب استان به زائران حسینی باید تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به این موضوع که یکی از بهره‌هایی که ما از این وجودهای مقدس ائمه معصومین (ع) باید ببریم، موضوع موعظه است، گفت: ما مسائلی را که جز باورهای قطعی ما بوده، در موعظه باید به یکدیگر یادآوری کنیم یاد مرگ، شب اول قبر، حساب و کتاب قیامت را یادآوری کنیم و این گونه موعظه‌ها را اهل بیت در گوش بشر خوانده‌اند اما انسان فراموش کار است و شیطان در لحاظ فراموشی ما کار خود را می‌کند.

وی با اشاره به خدمات انجام شده در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر کسی انصاف داشته باشد و مقایسه کند با قبل انقلاب، باید خدا را شکر کند مگر اینکه حرص داشته باشد چرا که حرص همانند جهنم است و هرچه بیشتر طلب می‌کند.

امام جمعه شیراز در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم‌های ختم در شیراز گفت: اخیر برگزاری مراسم ختم به نحوی شده که در هتل‌ها مراسم اشرافی می‌گیرند، آیا این رسم مسلمانی است؟ آیا ما مسلمانیم؟ رسم مسلمانی این نیست که مراسم‌هایی در مکان‌هایی برگزار شود و صدر تا ذیل این مراسم، یک خدا بیامرزی برای مرحوم ندارد. برخی‌ها فوت می‌کنند و در مراسم گل می‌آورند اما برای مرحوم چه سودی دارد؟ این مشکلاتی است که ممکن است ما به عنوان امت پیامبر گرامی اسلام به آن مبتلا شویم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نمازجمعه شیراز به حضور بیش ۳۰۰ هزار نفر از فارس در این مراسم راهپیمایی اربعین، از خدمت رسانی و نقش آفرینی مواکب اربعینی فارس در راه تشکر کرد و گفت: در این هوای گرمی که برخی اوقات درجه هوا بیش از ۵۰ درجه بود در مواکب در این گرمای طاقت‌فرسا به زائران خدمت رسانی نمودند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به خدمت رسانی موکب احمد بن موسی (ع) در کربلا، ادامه داد: موکب حضرت احمد بن موسی (ع) در کربلا خدمات خوبی ارائه می‌داد اما یک درخواست داریم که این هوای گرم که تا چند سال آینده هست باید فکری شود که وقتی مردم و زائران مشرف می‌شوند جای مناسبی داشته باشند.

امام جمعه شیراز در همین زمینه به ساخت زائرسرای حضرت احمد بن موسی (ع) در کربلا اشاره کرد و افزود: برای موکب حضرت احمد بن موسی (ع) زمینی آماده شده و پویشی به عنوان «قطعه ای از بهشت» راه اندازی شده که هر کسی با مبلغی اندک نیز می‌تواند در این قضیه سهیم باشد، از این رو خواهشمندیم روی این پویش کار شود و به یکدیگر برای مشارکت خبر دهیم.

آیت الله دژکام در ادامه خطبه دوم به موضوع هفته دولت اشاره و یاد شهیدان رجایی، باهنر و آیت رئیسی را گرامی داشت و گفت: نسبت به دولت سیزدهم که با غم از دست دادن شهید رئیسی مواجه شدیم، باید ویژه تقدیر کنیم چرا که کارهای بزرگی شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه گذشته خود با دولت جدید از این اقدامات ویژه یاد کردند.

وی ادامه داد: در دوران دولت سیزدهم در استان فارس نیز کم کار نشده و وظیفه ما به عنوان یک انسان این است که تشکر کنیم از خدمتگزاران دولت در استان فارس به ویژه مدیر اصلی خدمت، استاندار محترم فارس و تلاش‌های ایشان برای به ثمر رساندن خیلی از کارهای خوبی که صورت گرفته تقدیر کنیم همچنین امیدواریم در دولت چهاردهم نیز انجام فعالیت‌هایی که همچون اقدامات چشمگیر در دولت قبل، ادامه داشته باشد.

امام جمعه شیراز عمل به سند بالادستی از جمله برنامه هفته توسعه که شعار دولت جدید را مهمترین وظیفه دولت دانست و گفت: ما در سال اول برنامه هفتم هستیم و متأسفانه جریان شهادت شهید رئیسی برنامه‌ها را به عقب انداخت و همت عالی نمایندگان را می‌طلبد تا دست در دست کارگزاران دولت، حرکت برنامه هفتم را در استان فارس تسریع کنید.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه لیستی با ۸۰ پروژه توسط استاندار فارس با همفکری نمایندگان تهیه شده است، ادامه داد: باید به صورت ویژه به برنامه‌هایی که می‌تواند به عنوان طرح‌های پیشران بزرگ باشد، تمرکز کنیم و به دولت معرفی کنیم و از دولت محترم بخواهیم، برخی از این پروژه‌ها می‌تواند چندین استان جنوبی کشور را درگیر کند.

امام جمعه شیراز در پایان خطبه به موضوع مردم مظلوم غزه و اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش بنده گفتم که اسرائیل نابود شده است و فردی خطاب به من در شهر تلاویو تصاویری ارسال کرد که خیابان‌های آنها سالم است اما در جواب می‌گویم که ما هرگز نگفتیم که می‌خواهیم شهرها را خراب کنیم اما مطمئن باشید که اسرائیل نابود شده است و شما که مظهر استکبار و ظلم هستید، نابود خواهید شد و ما مطمئن هستیم لشکر پیغمبر اکرم (ص) می‌آید و شهرهای اشغال شده کشور فلسطین جای سکونت کسانی می‌شود که می‌خواهند در حرم ابراهیمی و مسجد قدس شریف پشت سر امام زمان (عج) اقامه نماز کنند، به صهیونیست‌های اشغالگر می‌گوئیم که پیش از آنکه لشکر قدرتمند، شکست ناپذیر علوی و حیدری به آنها برسد، بار خود را جمع کنند و از آن سرزمین بروند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ