قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با تسلیت ارتحال پیامبر اسلام و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: ۲ ماه شیعیان در انجام کارهای خیر، اطعام، انفاق، مهمان نوازی، گره گشایی از کار مؤمنین، ذکر نام عزاداری و اشک بر مصائب اهل بیت علیهم السلام تعظیم شعائر دینی، زیارت کربلای معلی و حضور در اجتماع میلیونی اربعین و خدمت مخلصانه به زائران سیدالشهدا، مشغول توسل بودند.

وی اضافه کرد: خدا می‌داند مقام شما عزیزان چقدر بالا رفته قدر مقام و منزلت خود را بدانیم. و خدا را به نعمت وجود اهل بیت علیهم‌السلام شاکر و سپاسگزار باشیم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: چند موکب فعال به صورت شبانه روز در سطح شهرستان در خدمت زائران بود و با این حرکت مردمی برگ زرین دیگری بر افتخارات معنوی این دیار مذهبی و اهل بیت دوست اضافه شد. امیدواریم این حرکت عامل برکت معنوی در سطح شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: به سهم خودم از یکایک جوانان نوجوانان مردان و زنانی که در عرصه خدمت به زائران سیدالشهدا علیه السلام نقش آفرینی کرده‌اند صمیمانه سپاسگزاری و تشکر می‌کنم.

زاهددوست با اشاره به ۱۰ شهریور سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ تاکید کرد: دستورات دینی برای پرهیز و مقابله با ربا به عنوان ام الخبائث اقتصادی شفاف و صریح است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی به استفاده از ربا بر می‌گردد لذا ربا باید از فضای فعالیت‌های بانکی و اقتصادی خارج شود. باید از بانک‌های قرض الحسنه مهر و رسالت که سنت قرض الحسنه و فعالیت‌های اقتصادی عاری از ربا را ترویج و عملیاتی کرده اند قدردانی کنیم.

امام جمعه دشتی با اشاره به ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار شهید رئیس‌علی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار ادامه داد: رئیس علی دلواری با قدرت ایمان و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا علیه استعمار انگلیس قیام کرد و نام و حماسه خود را در تاریخ برای همیشه ماندگار کرد.

وی تاکید کرد: امروز مکتب شهید رئیس‌علی دلواری هزاران رئیس‌علی را تربیت کرده و به جامعه اسلامی تحویل داده است. استکبار جهانی بداند اگر توطئه ای علیه ملت ایران و نظام اسلامی در سر داشته باشند شاگردان مکتب رئیس‌علی دلواری و نادر مهدوی خلیج فارس را به قتلگاه آمریکایی‌ها تبدیل خواهند کرد.

زاهددوست با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت شهید آیت الله رئیسی گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۳۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نواقص پروژه مسکن ملی رفع شود

وی افزود: در بخش مسکن شهرستان دشتی توفیقات خوبی داشته، ۱۹۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ۹ هزار متر مربع زیر ساخت، در بخش بهداشت و درمان شهرستان در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی هزینه شده است.

امام جمعه دشتی با تقدیر از تلاش و همت دولتمردان و مدیران اجرایی استان و شهرستان و نگاه ویژه استاندار و مدیریت فرماندار دشتی اضافه کرد: انتظار داریم نواقص پروژه مسکن ملی خصوصاً تأمین انشعاب آب و برق به سرعت برطرف شود.

زاهددوست اظهار کرد: بهره برداری زمین‌های واگذار شده طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت هم معطل انشعاب آب و برق است که امیدوارم با همت مسئولان هر چه سریع رفع شود.

وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست افزود: استان بوشهر با این نعمت عظیم نفت و گاز و وجود نیروگاه اتمی نقش مهمی در تولید انرژی کشور دارد لذا نباید با قطعی مکرر برق در این روزهای گرم سال مواجه باشد.

امام جمعه دشتی گفت: برخی وسایل برقی مردم بر اثر نوسانات برق آسیب دیده، چه کسی یا نهادی پاسخگوی خسارتی که به وسایل برقی مردم ناشی از قطع و وصل مکرر برق اتفاق می‌افتاد است؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ