اسامی ۶ بیمارستان ناایمن تهران اعلام شد

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران و رئیس سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران گفت: در تهران ۶ بیمارستان سینا، بوعلی، امام خمینی، شهدا، رسول اکرم و فیاض‌بخش به دلیل قدمت بالایی که دارند، "ناایمن" هستند و نیاز به بازسازی دارند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران و رئیس سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران به بررسی وضعیت ایمنی بیمارستان‌ها در تهران و ضرورت بهبود سیستم‌های اعلام حریق در آن‌ها پرداخت و گفت: در تهران 6 بیمارستان  سینا، بوعلی، امام خمینی، شهدا، رسول اکرم و  فیاض‌بخش به دلیل قدمت بالایی که دارند، ناایمن هستند و نیاز به بازسازی دارند. در عین حال تاکید داریم  چون ایمن‌سازی زمان‌بر است تا زمانی‌که نوسازی کامل آن‌ها انجام نشده، اقدامات ایمنی مانند نصب سیستم‌های اعلام حریق و هشداردهنده را انجام دهند تا از بروز حوادث تاحدودی جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران به حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی و بیمارستان شریعتی اشاره کرده و گفت:  اگر سیستم‌های اعلام حریق در این بیمارستان‌ها به درستی عمل می‌کردند، می‌توانستند از گسترش آتش جلوگیری کنند. ایمنی بیمارستان‌ها به دلیل حضور بیماران ناتوان که قادر به فرار نیستند در بحث ایمن بودن خط ‌قرمز ماست. استانداردها در این بخش سختگیرانه‌تر است. بیماران به امید درمان وارد بیمارستان‌ها می‌شوند، اما با مشکلات و استرس‌های زیادی روبرو هستند  . ما در سازمان آتش‌نشانی کوتاه نمی‌آییم و هیچ پروانه و تاییدیه ای صادر نمی‌کنیم مگر اینکه به اطمینان برسیم سطح تعیین شده ایمن‌سازی انجام شده است.

وی به دلایل تمرکز روی ایمن‌سازی بیمارستان‌ها  اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها نقاط حساسی برای سازمان آتش‌نشانی هستند.

محمدی با تشکر از وزارت بهداشت به خاطر شروع همکاری‌ با سازمان آتش‌نشانی پس از 40-45 سال، گفت: در تهران 189 بیمارستان وجود دارد که 52 بیمارستان از آن‌ها تاییدیه دریافت کرده‌اند. از این تعداد، 125 بیمارستان به عنوان پرخطر شناسایی شده‌اند، هرچند که هیچ‌کدام در رده بسیار پرخطر نیستند، اما نیاز به بررسی دقیق دارند. برای این 125 بیمارستان پرونده قضایی تشکیل شده و با جدیت ایمنی‌سازی آن‌ها را دنبال می‌کنیم. 50درصد این بیمارستان‌ها دولتی و 50 درصد خصوصی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: وضعیت این بیمارستان‌ها در تهران به گونه‌ای است که نیاز به تخریب و بازسازی دارند. دولت و شهرداری باید به این موضوع توجه کنند و اعتبار ملی برای این کار تخصیص دهند. بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی با مشکلاتی در ساختمان‌ها و ایمنی مواجه هستند .در جلسه‌ای که با حضور فرماندار تهران برگزار شد، تصمیماتی برای ایمن‌سازی بازار تهران نیز اتخاذ شدکه  از جمله آن‌ها جمع‌آوری مخازن گاز مایع در ضلع جنوبی 15 خرداد که خطرناک هستند.طبق آمار، 50 درصد مسائل سیم‌کشی در بازارها در حال تعویض و ایمن‌سازی هستند و وضعیت ایمنی بازار نسبت به سه سال پیش بهبود یافته است.

محمدی در پایان گفت: 80 درصد از ساختمان‌های دولتی در تهران تاییدیه آتش‌نشانی ندارند که این موضوع نیاز به پیگیری قضایی دارد. نیروهای آتش‌نشانی برای بررسی وضعیت ساختمان‌ها با مشکلاتی مواجه هستند. در این میان،  جلساتی با سازندگان آسانسور و بررسی حوادث مرتبط با آن‌ها در حال انجام است. همچنین تشکیل مدیریت بحران در بیمارستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد تا مشکلات موجود در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ