رکورد خشکسالی و مصرف آب در تهران همزمان شکسته شد

اقتصاد ایران: معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ثبت رکورد جدیدی در دوره‌های خشکسالی و مصرف آب شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، حسام خسروی، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان آنکه بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد دوره‌های خشکسالی در تهران دو ساله بوده و پس از آن ترسالی بر این استان حاکم می‌شد، گفت: در سال آبی جاری استان تهران برای چهارمین سال پیاپی خشکسالی را تجربه کرد که در تمامی دوره‌ها بی‌سابقه است.

به‌گفته وی، افزون بر تداوم خشکسالی، تابستان امسال گرمای بی‌سابقه‌ای در این استان به ثبت رسید و دمای هوا تا ۴۳ درجه سلسیوس در شهر تهران به ثبت رسید ضمن آنکه گرمای شدید هوا حتی تا هفته نخست شهریورماه نیز تداوم یافت.

وی اظهار داشت: متأثر از گرمای هوا، مصرف آب روزانه شهروندان تهرانی نیز به رقم چهار میلیون مترمکعب و پیک مصرف لحظه‌ای به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسید که رکورد جدیدی در مصرف محسوب می‌شود.

خسروی افزود: با این وجود، به دلیل اقدام‌های پیشگیرانه‌ای که از سال گذشته انجام داده‌ایم، تهران تابستان امسال را با کمترین دغدغه در بحث تأمین آب پشت سر گذاشت و با همکاری مردم و ادامه این برنامه‌ها، امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده نیز شبکه تأمین و توزیع آب را به شکل مناسبی مدیریت کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان تهران همچنین از ادامه عملیات اجرایی طرح رینگ "قمر بنی‌هاشم" به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم برای پایدارسازی شبکه تأمین آب و حفظ کیفیت مطلوب آن در تهران خبر داد و اظهار داشت: این طرح شامل حدود ۱۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری رینگ اطراف شهر تهران است که هم موجب پایداری شبکه و تأمین کمی آب می‌شود و هم آب را با کیفیت و فشار مطلوبی تأمین می‌کند.

به گفته وی، هم‌اکنون حدود ۳۰ کیلومتر دیگر از مجموع ۱۷۰ کیلومتر این طرح باقی مانده و بخش‌های زیادی از این طرح در بخش غربی شهر تهران اجرا و به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال بخش شرقی آن نیز وارد مدار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ