وظیفه فعالان اجتماعی و فرهنگی در مسئله جمعیت گره‌گشایی ذهنی است

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مسئله جمعیت یک مسئله فرهنگی است و ما در سازمان تبلیغات باید به دنبال باز کردن گره‌های ذهنی مردم در حوزه جمعیت باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق ابوترابی صبح جمعه در دوره تخصصی تربیت مدرس جمعیت که توسط تبلیغات اسلامی قزوین در اردبیل اظهار کرد: مسئله جمعیت به قدری حائز اهمیت است که در کشورهای مختلف نیز مورد توجه قرار گرفته و در راستای آن قانون گذاری نیز انجام شده است که البته بسیاری از کشورها در این حوزه موفق نبوده‌اند.

وی عنوان کرد: در کشور ما نیز ضمن تأکیدات فراوان رهبر انقلاب در این حوزه ایشان طی روزهای گذشته در خصوص مسئله جمعیت به وزارت بهداشت تأکیدات بسیاری داشتند که این تأکید جریان جدی در وزارت بهداشت ایجاد کرد اما باید توجه داشت که رسالت وزارت بهداشت در حوزه جمعیت رفع مانع است که در بخش‌های مختلف سلامت، بهداشت و سقط تعریف می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مسئله جمعیت یک مسئله فرهنگی است و این به این معناست که ما در سازمان تبلیغات باید به دنبال باز کردن گره‌های ذهنی مردم در حوزه جمعیت باشیم.

وی افزود: مسئله سقط در ابعاد مختلف آن‌چنان در فرآیند جمعیت مؤثر است که کشور ما جزو کشورهایی است که بالاترین آمار سقط با آمار در هر دقیقه یک سقط در آن ثبت شده است.

این مسئول بیان کرد: رسالت ما در حوزه سقط فرهنگ‌سازی و تبیین این حوزه است چراکه مردم در خصوص خسارات مختلف، قانون و شرع این مسئله آگاه نیستند.

وی در ادامه مسئله اعتیاد و طلاق را یک امر ملزم دانست و بیان کرد: بحث تجرد گرایی، تغییر سبک زندگی و رفاه‌طلبی‌های افراطی که در مسئله جمعیت مؤثر است با فرهنگ‌سازی و رفع آسیب‌های اجتماعی مرتفع می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: کسانی در حوزه جمعیت فعالیت دارند باید به تمام ابعاد این حوزه اشرافیت کامل داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ