تدابیر مناسب برای برگزاری پیاده‌روی ولایت در دشتستان اتخاذ شود

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: مسئولان امر تدابیر لازم را برای برگزاری باشکوه پیاده روی ولایت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به ۲۸ صفر رحلت پیامبر اکرم و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: نگاه راهبردی، نگاه بلندمدت به پدیده‌ها و اقدامات است.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: نگاه و تحلیل راهبردی، یعنی برآیند تجمیع و احصاء همه مؤلفه‌های تحلیلی در راستا و با نخ تسبیح باور به سنت‌های الهی، وعده‌های الهی و عمل به تکلیف.

وی افزود: وقتی امام حسن علیه السلام مجبور شدند صلح و آتش‌بس نمایند، نوع مبارزه را تغییر دادند؛ چون دیدند یاور و ناصر حسابی ندارد، در میدانِ رویارویی، با معاویه نمی‌تواند پنجه بیفکند، مبارزه را تمام نکرد، مبارزه را قطع نکرد، جای مبارزه را عوض کرد. مبارزه را تشکیلاتی، حزبی و مخفی کردند.

صلح امام‌حسن آغاز مبارزه خاندان پیغمبر با طاغوت

مصلح تاکید کرد: صلح امام‌حسن، آغاز مبارزه مخفی خاندان پیغمبر است با قدرت طاغوتی بنی‌امیّه. به منظور اینکه از یک طرف، طاغوت را ضعیف و رسوا کنند، و از طرف دیگر، جمعیّت خودشان را نیرومند کنند و در یک فرصت مناسب بر او بتازند و او را از بین ببرند.

وی با اشاره به شهادت امام رضا (ع) تاکید کرد: مایه افتخار این شهرستان است که هر ساله به همین مناسبت بزرگترین اجتماع جنوب کشور (حدود ۱۰۰ هزار نفر) با عنوان پیاده روی ولایت در روز شهادت ولی نعمتمان امام رضا (ع) در این شهرستان رقم می‌زنند.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته مردم عزیز شهرستان با حضور باشکوه خود مراتب محبت و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل البیت (ع) ابراز دارند و مسؤولان امر نیز تدابیر لازم را برای برگزاری باشکوه این مراسم داشته باشند.

رئیس‌علی دلواری سردار شجاع و بابصیرت

وی با اشاره به ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار مُتشرع، شجاع و با بصیرت ایران اسلامی تاکید کرد: رئیس‌علی دلواری به فتوای جهاد علمایی چون آیت اللّه سید عبدالحسین لاری و آیت‌اللّه سید مرتضی علم الهدی اَهرَمی، با همراهی دیگر مشروطه خواهان بوشهر را از حاکمیت استبداد صغیر خارج کرده بود.

مصلح گفت: رئیس‌علی دلواری در سال ۱۲۸۷ شمسی، بوشهر را تصرف و حدود ۹ ماه شهر را در کنترل داشت؛ با حضور ناوگان انگلیس در خلیج فارس و به‌دست گرفتن سرنوشت امت مسلمان ایران و عراق، دوباره با فتوای جهاد علمای نجف اشرف از جمله آیت اللّه شیخ الشریعه اصفهانی و مجتهدین بومی مانند آیت اللّه سید عبداله بلادی، سید مرتضی علم الهدی اهرمی و شیخ محمد حسین برازجانی، اوّلین لبیک را به ندای علما دین سر داد و حماسه‌ای جاودان آفرید.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها که نتوانسته بودند بر رئیس‌علی برتری یابند، در ۱۲۹۴ شمسی با دست خائنی نفوذی او را از پشت سر هدف گلوله قرار دادند و در سن ۳۳ سالگی به شهادت رساندند.

قدرشناسی فرصت خدمت

امام جمعه دشتستان با اشاره به منشور حرکت دولت چهاردهم اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم از چند جنبه حائز نکاتی راهبردی بود. امام خامنه‌ای دولتمردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواندند و محورهای رویکردی و برنامه‌ای دولت چهاردهم را تبیین کردند.

وی تاکید کرد: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس، حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی و تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت از این موارد بود.

مصلح تصریح کرد: رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی، حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی، جدی گرفتن تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، علاج پیری زود هنگام جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه‌ها و رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسؤولیت از دیگر موارد مد نظر رهبر انقلاب بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ