ایتالیا استفاده از تسلیحات خود علیه روسیه را مجاز ندانست

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ایتالیا در سخنانی با تاکید بر اینکه استفاده از تسلیحات ایتالیایی تنها در خاک اوکراین مجاز است با استفاده از این تسلیحات علیه قلمرو روسیه مخالفت کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا درباره پیشرفت فعلی اوکراین در جنگ علیه روسیه گفت: هر کشور خودش تصمیم می گیرد، اما در مورد ایتالیا، استفاده از تسلیحات ایتالیایی فقط در داخل اوکراین می تواند انجام شود.

به این ترتیب پس از آنکه "دیمیترو کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه در بروکسل به دلیل تاخیر در حمایت نظامی کشورهای اتحادیه اروپا از کشورش شکایت کرد، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، در سخنانی به این اظهارات واکنش نشان داد.

تاجانی در سخنانی در بروکسل گفت: هر کشوری خودش تصمیم می‌گیرد، اما در مورد ایتالیا، استفاده از تسلیحات ایتالیایی فقط در داخل اوکراین امکان‌پذیر است.

برخی دیگر از کشورهای غربی موافقت کرده اند که از سلاح های خود در حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه استفاده کنند. کوله‌با همچنین برای تحت فشار قرار دادن نمایندگان به درخواست کشورش برای اجازه استفاده از سلاح‌های غربی علیه اهدافی در روسیه تاکید کرد. کوله با شکایت کرد که برخی از سامانه های پدافند هوایی پاتریوت که به اوکراین وعده داده شده بود هنوز تحویل داده نشده اند.

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا هم روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حمله نیروهای مسلح اوکراین به منطقه کورسک توسط بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی وزرای خارجه در بروکسل مورد حمایت قرار گرفت.

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان هم پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که برخی از وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در نشست امروز اعلام کردند که اختیار مجوز دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به داخل خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های تحویل داده شده به این کشور را ندارند.

وی یادآور شد که نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، جوزپ بورل، به همراه وزیر خارجه اوکراین، به‌طور مداوم سعی در اعمال فشار بر کشورهای عضو داشتند تا مجوز حملات به داخل خاک روسیه را صادر کنند. با این حال، به گفته سییارتو، برخی از وزرای امور خارجه اظهار داشتند که فاقد اختیار لازم برای اتخاذ چنین تصمیمی هستند و این موضوع را یک مسئله مهم در روابط دوجانبه با اوکراین دانستند که ارتباطی با اتحادیه اروپا ندارد.

وزیر امور خارجه مجارستان، اعلام کرد که حملات با سلاح‌های دوربرد به خاک روسیه می‌تواند منجر به تشدید جدی تنش‌ها شود. او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: اگر حملات عمیق به خاک روسیه انجام شود، خطر تشدید درگیری‌ها تنها افزایش خواهد یافت و عملیات نظامی جدی‌تر خواهد شد.

بر اساس گزارش CNN، اوکراین همچنین می خواهد فهرستی از اهداف احتمالی در روسیه را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد. سی ان ان به نقل از یک مقام اوکراینی گفت، این موضوع در مورد به طور مشخص قانع کردن کاخ سفید برای برداشتن محدودیت ها برای حملات با سلاح های دوربرد در خاک روسیه است.

به گفته پنتاگون، "لوید آستین"، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا امروز جمعه در واشنگتن از ، رستم اومجروف، همتای اوکراینی خودپذیرایی خواهد کرد. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: در این دیدار آستین اطلاعاتی درباره وضعیت جنگی کنونی از جمله وضعیت منطقه کورسک روسیه دریافت خواهد کرد.

انتظار می رود "آندری یرماک"، رئیس دفتر "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست در واشنگتن شرکت کند. تاکنون، ایالات متحده آمریکا استفاده از تسلیحات خود علیه روسیه را به دفاع از حمله روسیه علیه شهر خارکف در شرق اوکراین محدود کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ