درخواست آلمان برای ایجاد سپر محافظ جدید برای اوکراین

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه آلمان ضمن متهم کردن روسیه به آماده شدن برای یک جنگ سرد جدید علیه اوکراین تاکید کرد که پاسخ اتحادیه اروپا باید یک «سپر محافظ» جدید برای حفاظت از این کشور باشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان در نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، حملات روسیه به زیرساخت های انرژی در اوکراین را محکوم کرد.

آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به آماده شدن برای یک "جنگ سرد" جدید علیه اوکراین متهم کرد.

این مقام آلمانی در جریان رایزنی با همتایان خود در بروکسل گفت که در هفته ها و ماه های اخیر، زیرساخت های تامین گرما و آب اوکراین مورد حمله ویژه قرار گرفته است. وی مدعی شد: پوتین با هدف اطمینان از اینکه مردم در زمستان تا حد مرگ یخ می زنند، به دنبال یک جنگ سرد حتی گسترده تر از سال های گذشته است.

به گفته بائربوک، پاسخ اتحادیه اروپا باید یک "سپر محافظ" جدید برای اوکراین باشد. وی خاطرنشان کرد که آلمان می خواهد تا پایان سال چهار سامانه ضد هوایی IRIS-T و همچنین تانک های ضد هوایی اضافی Gepard را به اوکراین تحویل دهد. وی تاکید کرد که پدافند هوایی همچنان مهمترین ابزار برای محافظت از جان انسان ها در زمین در اوکراین است.

"دمیترو کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این نشست در بروکسل حضور داشت. وی خواستار اطمینان و سرعت بیشتر در تحویل تسلیحات وعده داده شده از طرف غرب به کشورش شد. کوله با در بروکسل گفت: بین اعلام کمک نظامی و تحویل واقعی کمک فاصله وجود دارد.

کاولبا همچنین فوراً خواستار رفع تمامی محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های غربی علیه روسیه شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از خواسته‌های کوله‌با حمایت کرد و به شدت تداوم حملات روسیه به اوکراین اشاره کرد. وی گفت: از زمان آغاز جنگ در فوریه 2022، روسیه بیش از 14000 پهپاد را به سمت اوکراین شلیک کرده است. همچنین حدود 10000 راکت و بمب های گلاید دیگر نیز شلیک شده است.

کوله با در مورد گمانه زنی ها مبنی بر اینکه در آینده به دلیل تدابیر ریاضت اقتصادی در آلمان ممکن است تعداد کمتری تسلیحات به اوکراین برسد، گفت که در این باره با همتای آلمانی خود صحبت خواهد کرد.

وی افزود: ما قبلاً تضمین هایی شنیده ایم که وعده های امسال عملی خواهد شد. کوله با هشدار داد که در شرایط فعلی، حمایت از اوکراین نمی تواند موضوع بحث مالی باشد. به گفته وی در اینجا مسئله آینده اروپا مطرح است.

بر اساس گزارش CNN، اوکراین همچنین می خواهد فهرستی از اهداف احتمالی در روسیه را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد. سی ان ان به نقل از یک مقام اوکراینی گفت، این موضوع در مورد به طور مشخص قانع کردن کاخ سفید برای برداشتن محدودیت ها برای حملات با سلاح های دوربرد در خاک روسیه است.

به گفته پنتاگون، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا امروز جمعه در واشنگتن از ، رستم اومجروف، همتای اوکراینی خودپذیرایی خواهد کرد. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: در این دیدار آستین اطلاعاتی درباره وضعیت جنگی کنونی از جمله وضعیت منطقه کورسک روسیه دریافت خواهد کرد.

انتظار می رود "آندری یرماک"، رئیس دفتر "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست در واشنگتن شرکت کند. تاکنون، ایالات متحده آمریکا استفاده از تسلیحات خود علیه روسیه را به دفاع از حمله روسیه علیه شهر خارکف در شرق اوکراین محدود کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ