برگزاری کارگاه اخلاق حرفه‌ای برای مشاوره ازدواج در همدان

اقتصاد ایران: همدان_کارگاه اخلاق حرفه‌ای در مشاوره درمانی زوج‌ها توسط استاد تمام دانشگاه خوارزمی و چهره ماندگار روانشناسی و مشاوره ایران در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شکوه نوابی‌نژاد؛ استاد تمام دانشگاه خوارزمی، چهره ماندگار روانشناسی و مشاوره ایران و بانوی مشاوره ایران به عنوان یکی از اساتید برگزاری دومین نشست استانی (هشت استان) کمیسیون بررسی صلاحیت روانشناختی و رفتاری متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به مدت سه روز در همدان حضور دارد.

این استاد تمام دانشگاه خوارزمی صبح امروز در حاشیه برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که به مدت نیم قرن در حوزه مشاوره فعال هستیم و می‌توانیم خدماتی را به مردم کشورم ارائه دهیم.

نوابی‌نژاد با تاکید به اینکه قریب به نیم قرن تجربه کار مشاوره و تدریس، پایان‌نامه، نگارش کتاب و … را دارم گفت: طی این روزها در همدان حضور یافتیم تا به بررسی کار واجدین شرایط دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از نشست‌ها اساتیدی از تهران در شهرستان‌ها حضور یافتند تا به بررسی و ارزیابی کار واجدین شرایط راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده بپردازند درحالی که قبلاً این ارزیابی‌ها در تهران و مرکز کشور انجام می‌شد ادامه داد: برای سهولت کار متقاضیان مجوز و حمایت از آنها این اقدام از سوی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

چهره ماندگار روانشناسی و مشاوره ایران با بیان اینکه خوشبختانه اکثر متقاضیان، صلاحیت دریافت این پروانه را داشتند و ما آنها را تأیید کردیم گفت: طی دو روز صبح تا عصر کار مصاحبه را در دو گروه انجام دادیم که جمعاً ۱۳۰ نفر متقاضی دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در هشت استان بودند.

وی با بیان اینکه کارگاه اخلاق حرفه‌ای را برای ثبت‌نام‌کنندگان برگزار خواهیم کرد و به صورت آنلاین نیز برای دیگر علاقمندان برگزار خواهد شد افزود: نکات مهم این نشست به صورت صوتی در اختیار تشکل‌های مرتبط با اداره ورزش و جوانان هم قرار خواهد گرفت.

نوابی‌نژاد با بیان اینکه بعد از ظهر امروز کارگاه اخلاق حرفه‌ای در مشاوره‌های ازدواج و خانواده را برگزار خواهیم کرد افزود: تاکید داشتم کسانی که مجوز راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را دریافت می‌کنند، در این کارگاه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تدریسم به صورت کارگاهی است تا افرادی عملیاتی آموزش‌هایی را ببینند و در فرایند مشاوره از اصول اخلاق حرفه‌ای بهره‌مند شوند ادامه داد: کار ما تضمینی برای افراد جامعه است که با خیال راحت از خدمات این مراکز مشاوره بهره‌مند شوند.

این چهره ماندگار روانشناسی و مشاوره ایران با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های متناوبی را در حوزه مشاوره ازدواج و خانواده دارد گفت: در حال حاضر در استان‌ها و شهرستان‌های کشور مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال است و افرادی که در حوزه روانشناسی یا مشاوره دارای تحصیلات عالیه و مورد تأیید سازمان نظام روانشناسی هستند، می‌توانند واجد شرایط دریافت مجوز باشند.

وی در خصوص میزان موفقیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور عنوان کرد: نیاز به تحقیقات جامع در این زمینه وجود دارد و در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان درصدد برنامه‌ریزی کلان برای این ارزیابی است.

نوابی‌نژاد تصریح کرد: راه‌اندازی این مراکز در سطح کشور نه تنها در حوزه کارآفرینی برای عده‌ای از هم‌وطنان مفید بوده است بلکه خیلی‌ها می‌توانند از مشاوره‌های لازم در حوزه ازدواج و خانواده به صورت تخصصی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت مجوزها با آموزش‌هایی که ما تاکید داریم می‌توانند تجربیاتی را در حوزه زندگی موفق کسب و آنها را به دیگران نیز منتقل کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر افراد زیادی از سراسر کشور به محل کارم در تهران مراجعه می‌کنند و راهنمایی‌هایی می‌شوند که خوشبختانه اثرگذار بوده است.

این چهره ماندگار مشاوره ایران با تاکید به اینکه ما روی اخلاق حرفه‌ای زوجین و خانواده‌ها تاکید داریم گفت: هر شغلی در جامعه اصول اخلاقی مرتبط با آن شغل را دارد اما شغل ما به دلیل حساسیتی که دارد و با زندگی و رازهای افراد سر و کار دارد، از حساسیت خاصی برخوردار است‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ