۳۶ درصد تصادفات منجر به جرح قروه مربوط به عابر پیاده است

اقتصاد ایران: قروه-رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه گفت: ۳۶ درصد از تصادفات منجر به جرح در این شهرستان مربوط به عابر پیاده است.

سرهنگ سیروس کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاهش تصادفات رانندگی نیازمند فرهنگسازی و آشنایی موتورسواران و رانندگان با نکات ایمنی است و رعایت این نکات می‌تواند در کاهش تصادفات رانندگی به ویژه برای موتورسواران اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر از ۶۰ درصد از تصادفات مربوط به موتور سواران است، افزود: ۳۶ درصد از تصادفات منجر به جرح در شهرستان قروه مربوط به عابر پیاده است.

وی بیشترین میزان تصادفات شهر قروه را مربوط به به محورهای شریعتی و سید جمال (عابرین پیاده) و بلوار غدیر مربوط به (موتور سواران) دانست و اعلام کرد: با رعایت نکات ایمنی در این نقاط می‌توان شاهد کاهش تصادفات بود.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه تصریح کرد: راهکارهای کوتاه مدتی که برای این جمله مشکلات در نظر گرفته شده است نصب سرعت کاه استاندارد همراه با رنگ آمیزی و نصب تابلو؛ نصب دوربین کنترل سرعت است.

کریمی افزود: از جمله اقدامات مهم در این روزهای اخیر نیز شامل اجرای کنترل موتورسواران در مناطق شهرک فرهنگیان، سراب کوثر، شهرک دانش، شهر سریش آباد بود.

در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به افراد زیر ۱۸ سال فاقد گواهینامه جرم است

وی با تاکید بر اینکه در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه به افراد زیر ۱۸ سال که فاقد گواهینامه هستند، جرم محسوب می‌شود، یادآور شد: والدین تحت هیچ شرایطی نباید اجازه استفاده فرزند از موتور سیکلت بدهند چرا که تردد کودکان و نوجوانان با موتور سیکلت مورد تأیید پلیس نیست.

وی اضافه کرد: والدین در صورت در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به فرزندان فاقد گواهینامه، به واسطه مسئولیت‌های قانونی که در قبال فرزندانشان دارند، مسئول بوده و باید در محاکم قضائی پاسخگو باشند.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه اضافه کرد: این حوادث و اتفاقات مشابه زنگ خطر است و اگر پدری می‌خواهد فرزند خود را با موتورسیکلت جابجا کند حتماً از کلاه ایمنی استفاده کند و سرعت مطمئنه را رعایت نماید.

وانت بارهای شهر قروه ساماندهی شدند

کریمی همچنین از ساماندهی وانت بارهای شهر قروه خبر داد و افزود: در هفته گذشته با اجرای طرح جمع آوری وانت بارها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی سرو سامان در مناطقی از شهر داده شد.

وی افزود: یکی از طرح‌های ما در روزهای آتی سامان دادن به بلوار معلم و خیابان ۳۲ متری مربوط به بنگاه‌های معاملاتی است چرا که قانون را رعایت نکنند منجر به پلمپ آنها می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ