۷ چای متعادل کننده سطوح هورمونی

اقتصاد ایران: هورمون ها مانند سیستم ارتباطی بدن هستند که مطمئن می شوند همه فرآیندها با هم هماهنگ هستند! بنابراین، اگر هورمون های شما نامتعادل باشند، می توانید اثرات آن را در سراسر بدن خود احساس کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از pcosweightloss، هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که توسط غدد بدن ما تولید می شوند. آنها از طریق جریان خون ما به اندام ها و بافت های مختلف می روند، جایی که به انجام بهینه تمام عملکردهای بدن کمک می کنند! هورمون ها تقریباً همه چیز، از جمله رشد، متابولیسم، تولید مثل، خلق و خو و موارد دیگر را پشتیبانی و کنترل خواهند کرد.

هورمون ها مانند سیستم ارتباطی بدن هستند که مطمئن می شوند همه فرآیندها با هم هماهنگ هستند! بنابراین، اگر هورمون های شما نامتعادل باشند، می توانید اثرات آن را در سراسر بدن خود احساس کنید. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری غدد درون ریز است، به این معنی که همه چیز به هورمون ها مربوط می شود! خانوم ها با وجود این سندرم انواع عدم تعادل هورمونی را تجربه می کنند که به علائمی مانند پریودهای نامنظم، ریزش مو، آکنه، افزایش وزن، مشکلات خلقی، خستگی و بسیاری موارد دیگر منجر می شود.

خوشبختانه روش های طبیعی زیادی برای متعادل کردن هورمون ها وجود دارد که هیچ عارضه ای ندارد! یک رژیم غذایی متعادل، ورزش، مکمل‌ها و چند تغییر سبک زندگی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و به شما کمک کند PCOS خود را معکوس کنید. فراتر از آن، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای حمایت از این مسیر درمانی طبیعی انجام دهید، مانند مدیتیشن، خوردن گیاهان خاص، گذراندن وقت در طبیعت و نوشیدن چای های خاص !

چای های زیادی وجود دارند که می توانند به تعادل هورمون ها و تسکین علائم PCOS کمک کنند. آنها به شما کمک می کنند تا از تلاش های معکوس PCOS خود بیشترین بهره را ببرید! بنابراین، من برخی از توصیه‌های برتر چای خود را به شما ارائه می‌دهم و انواع مختلفی از چای را که در آنجا خواهید دید، تجزیه و تحلیل می‌کنم.


۷ چای متعادل کننده هورمون


چای نعناع

ثابت شده است که چای نعناع دارای اثرات ضد آندروژنی است. این بدان معناست که می تواند به تعادل سطوح بالای تستوسترون و سایر هورمون های جنسی مردانه در بدن زنان کمک کند. این وضعیت برای حمایت از سلامت زنان مفید است زیرا آندروژن های بالا می تواند علائم زیادی را ایجاد کند که زنان با آن ها مقابله می کنند مانند ریزش مو، رشد بیش از حد موهای بدن، ناباروری، چرخه های قاعدگی نامنظم، آکنه، افزایش وزن، مشکلات خلقی و موارد دیگر. نوشیدن 3 فنجان چای نعناع در روز برای مشاهده اثرات ضد آندروژنی توصیه می شود!

چای نعناع

چای گزنه

تحقیقات نشان می دهد که چای گزنه ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند که می تواند برای مدیریت علائم PCOS مفید باشد. چای گزنه حاوی ترکیباتی است که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد که می تواند به کاهش علائم التهابی مانند آکنه کیستیک، نفخ و خستگی کمک کند.

چای گزنه

چای بابونه

چای بابونه دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند به کاهش استرس در زنان مبتلا به PCOS کمک کند. ممکن است متوجه شوید که دائماً احساس اضطراب و خستگی می کنید. شب ها قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای بابونه میل کنید تا به آرام شدن و استراحت شبانه خوبی کمک کند. کاهش کورتیزول، هورمون استرس، در شب به شما کمک می‌کند خواب با کیفیت‌تری داشته باشید و با انرژی از خواب بیدار شوید.

چای بابونه


چای خار مریم

چای خار مریم یکی دیگر از گزینه های عالی برای بهبود عملکرد کبد است! به یاد داشته باشید، هنگامی که کبد شما سالم است، بدن شما می تواند به طور موثرتری سموم را دفع کند و هورمون های اضافی را دفع کند. ماده فعال سیلیمارین باعث بروز این مزایا می شود. همچنین ضد التهاب است که بیشتر از تعادل هورمونی حمایت می کند!

چای خار مریم

چای بادرنجبویه

چای گیاهی بادرنجبویه تأثیر غیرمستقیم تری بر هورمون ها دارد، اما همچنان می تواند به حمایت از اهداف سلامت PCOS شما کمک کند! مطالعات نشان می دهد که چای بادرنجبویه می تواند اثر آرام بخش و کاهش دهنده استرس داشته باشد.

استرس هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند که می تواند هورمون های دیگری را از بین ببرد! کورتیزول بالا همچنین می تواند التهاب و مقاومت به انسولین را بدتر کند و سایر علائم PCOS را بدتر کند. مدیریت استرس برای سفر درمانی شما بسیار مهم است و به نظر می رسد چای بادرنجبویه می تواند به کنترل علائم شما کمک کند!

بادرنجبویه

چای زنجبیل

چای زنجبیل یکی دیگر از چای هایی است که می تواند به طور غیرمستقیم سطح هورمون ها را با کاهش التهاب بهبود بخشد.

التهاب تمام بدن شما را در وضعیت جنگ یا گریز قرار می دهد زیرا سیستم ایمنی بدن به سلول های سالم شما حمله می کند. مقاومت بالا به انسولین می‌تواند هورمون‌ها را مختل کند و علائمی مانند کاهش ایمنی، خستگی، مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی و تغییرات خلقی ایجاد کند. بنابراین، کاهش التهاب برای معکوس شدن علائم و تعادل هورمونی کلیدی است!

چای زنجبیل

ماچا

ماچا نوعی چای سبز است که می تواند به جهات مختلف به تعادل هورمونی کمک کند! اول از همه، می تواند التهاب و سطوح بالای انسولین را مانند زنجبیل تسکین دهد. همچنین به کاهش سطح هورمون استرس کمک می کند و سلامت کلی کبد شما را افزایش می دهد!

از آنجایی که کبد برای تولید و مدیریت هورمون ضروری است، یک کبد سالم برای حفظ سطح هورمون ها در مسیر صحیح ضروری است. در نهایت، ماچا دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالایی برای بهبود سلامت غدد درون ریز است که برای تولید و تنظیم هورمون نیز ضروری است!

ماچا

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ