۴۶ پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

اقتصاد ایران: زاهدان- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر ۴۶ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۹۰۰ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی در حاشیه همراهی با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در حال حاضر ۴۶ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان و در سطح کشور هم دو هزار و ۵۰۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در حوزه گردشگری در کشور صورت گرفته، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که به راحتی سرمایه گذاران می‌توانند، به دور از شرایط اداری، مجوزها را دریافت کنند.

شالبافان ادامه داد: بر اساس قانون هفتم در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان مجوزهای لازم به استان‌ها تفویض اختیار شده که این اقدام، می‌تواند نقش مهمی در تسریع صدور مجوزهای حوزه گردشگری ساحلی و دریایی داشته باشد.

به گفته شالبافیان، یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی که در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد، حوزه مجوز واردات تجهیزات مورد نیاز بخش گردشگری از جمله وسایط نقلیه گردشگری، تجهیزات گردشگری دریایی و ساحلی و کویرنوردی با معافیت حقوق ورودی هست که یک انگیزه خوبی برای سرمایه گذار را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حمایت‌های انجام شده در حوزه گردشگری، معطوف به کاربری‌های ترکیبی است که از طریق این کاربری‌ها و محل خود پروژه‌ها، برای سرمایه گذاران تأمین مالی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در این حوزه در سطح کشور در اولویت اعطای تسهیلات قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در حال حاضر ۸۱ پروژه در سراسر کشور که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهیم رساند که ۳۵ مورد آنها هتل‌های ۴ و ۵ ستاره هستند و خوشبختانه دو مورد آنها نیز مربوط به سیستان و بلوچستان است که امیدواریم این موضوع، کمک خوبی به فراهم آوردن زیرساخت اقامتی استان و آمد و شد گردشگران و معرفی ظرفیت‌های بکر این استان در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ