انتشار فراخوان جایزه جلال و اعلام تعطیلی ماهنامه بوخ مارکت

اقتصاد ایران: انتشار فراخوان جایزه جلال آل احمد و تعطیلی ماهنامه بوخ مارکت از جمله اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات، 6 خبر مهم به چشم می آید که انتشار فراخوان جایزه جلال آل احمد و تعطیلی ماهنامه بوخ مارکت از جمله مهمترین آن ها هستند.

انتشار برگزاری دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران، تمدید ششمین دوسالانه کارتون کتاب، خرید ۲۰۰ عنوان منابع غیرفارسی توسط کتابخانه ملی و بازگشایی نخستین کتابخانه تخصصی چین هم از جمله دیگر اخبار مهم حوزه کتاب و ادبیات در این هفته بودند.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانیم:

انتشار فراخوان جایزه جلال آل احمد

فراخوان هفدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. این فراخوان از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت کرده است تا آثار خود را در چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» به این دبیرخانه ارسال کنند.

برگزاری دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران

نوزدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «این سفر توفیر داره» توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

در این نشست، جمعی از نوجوانان کتابخوان منطقه ۸ گردهم آمده و با هدف خوانش خاطرات سفر راه پیمایی اربعین به نقد و بررسی ۲ کتاب «ازدحام بوسه» نوشته نرگس محمدی و «پادشاهان پیاده»، نوشته بهزاد دانشگر و محمد علی جعفری می‌پردازند.

تمدید مهلت دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

مهلت شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، به درخواست هنرمندان حاضر در راهپیمایی اربعین، تا ۱۰ شهریور تمدید شد. به گفته دبیرخانه این‌رویداد تاکنون هنرمندانی از بیش از ۷۰ کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

این دوره از جشنواره با محوریت موضوعات «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» برگزار می‌شود و «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

تعطیلی ماهنامه بوخ مارکت

ماهنامه بوخ‌مارکت [بازار کتاب] که از سال ۱۹۶۶ مجله تخصصی کتابفروشی‌های آلمان بوده است، پس از نیم قرن حضور در عرصه کتاب و کتابخوانی تا پایان امسال فعالیت خود را متوقف می‌کند.

مجله BuchMarkt در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک «مجله ایده برای تجارت کتاب» تأسیس شد و تا امروز تحت سردبیری کریستین فون زیتویتز که در سال ۲۰۲۳ درگذشت، منتشر می‌شود.

خرید ۲۰۰ عنوان منابع غیرفارسی توسط کتابخانه ملی

کتابخانه ملی ایران به‌تازگی حدود ۲۰۰ عنوان منابع غیرفارسی در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی خریداری کرده است.

این سازمان در راستای عمل به وظیفه «گردآوری، ساماندهی، حفاظت اشاعه منابع منتشرشده در خارج از ایران در حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی به زبان‌های غیرفارسی به ویژه انگلیسی و عربی» با تخصیص بیش از ۴ میلیارد ریال تعداد ۱۸۳ عنوان کتاب غیرفارسی از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری کرد.

افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی چین

نخستین کتابخانه تخصصی چین، عصر دیروز چهارشنبه هفتم شهریور با حضور جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه تهران در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران افتتاح شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ