شهدای خدمت قدرت را فرصتی برای خدمت می‌دانستند

اقتصاد ایران: قم- سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شهدای خدمت قدرت را فرصتی برای خدمت به مردم می‌دانستند و مردم برای آنها اصل بود و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ و عصر معاصر و کنونی دولت مردانی داشتیم که در جامعه الگو بودند و ما در این بین کسانی را داریم که حجت خدا بر سایرین هستند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان می‌تواند در هرم قدرت قرار بگیرد و اسوه تقوا بوده و در عین حال از همه متواضع‌تر و بی تکلف تر باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر به گفته مقام معظم رهبری نماد دولت مردان متعهد بودند، ابراز کرد: رؤسای جمهور و دولت مردان شهید اعم از شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله رئیسی ویژگی‌ها و خصلت‌های بارزی داشتند که در ادامه به ۷ ویژگی اشاره خواهم کرد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: ما باید شکرگزار خداوند باشیم، چراکه بعد از انقلاب اسلامی کسانی را قرار دارد که معتقد به مرجعیت و کشور بودند.

وی ادامه داد: ویژگی مهم این شهدا اهتمام ویژه به نماز و معنویت بود که در سیره شهید رجایی خاطراتی درباره نماز گفته شده که وی می‌گوید: «به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید وقت نماز است.»

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شهید آیت الله رئیسی نماز را حتی در جلسات با مسؤولان به تأخیر نمی‌انداخت و این روحیه ارتباط معنوی که خداوند در قرآن بارها به پیامبرش به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی تاریخ بشر تاکید کرده این است که از لوازم مسؤول موفق این رابطه معنوی است.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شهدای خدمت قدرت را فرصتی برای خدمت به مردم می‌دانستند و مردم برای آنها اصل بود و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم افزود: امیرالمومنین (ع) خطاب به اشعث فرمودند که این جایگاه طعمه نیست و نکند که به مسؤولیت به عنوان فرصتی برای چپاول گری نگاه کنی، چراکه این فرصت امانتی است که خدا طی مدتی در اختیار تو قرار داده است.

وی ادامه داد: این نگاه مسئولیت اگر بین هر مسئولی و رده‌ای ایجاد شود، در عالی‌ترین شکل، کار خود را انجام خواهند داد.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: مسأله ساده زیستی و پرهیز از تشریفات از دیگر خصلت‌های این شهدا و دولت مردان بود ضمن اینکه همه کسانی که به مراتب بالای معنوی می‌رسند، خدا به آنها توفیق شهادت عطا می‌کند و اینها نوعاً کسانی هستند که ساده زیست بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: توجه ویژه به مردم مخصوصاً محرومان از ویژگی‌های دیگر این شهیدان گرانقدر است و شهید آیت الله رئیسی هم دغدغه بسیاری برای حل مشکلات محرومان داشت و سعی می‌کرد تا با سفر به مناطق دور دست با مسائل این افراد آشنا شود.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان کرد: برخی می‌گویند که توجه به محرومان و سفر مسؤولان به شهرها و مناطق محروم از جمله کارهای عوام فریبی و پوپولیستی است ضمن اینکه مقام معظم رهبری هم این موضوع را رد کردند و تاکید کردند که به صحبت‌ها باید بی توجه بود.

وی گفت: سابقه جهاد و مبارزه از ویژگی‌های بارز این شهدای گرانقدر است و شهید رجایی سال‌ها در زندان‌های طاغوت شکنجه شد و وی همواره در آن ایام خوش بین بود و از یاد خداوند غافل نشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است، خون‌ها بر زمین ریخته شده و خون دل‌ها خورده شده و خاطرات تلخی رقم خورده است.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: خداوند به ما عنایت کرده است و نظامی بر پا شده که رأس آن یک عالم فرزانه و فقید مجاهد که شرق و غرب عالم منتظر تصمیم او هستند و رژیم صهیونیستی را متحیر کرده است، وجود دارد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم عنوان کرد: مسأله بصیرت دینی از ویژگی‌های این رؤسای جمهور و دولت مردان شهید محسوب می‌شود که این روسای جمهوری از بصیرت خاصی برخوردار بودند و مقام معظم رهبری هم درباره شهید باهنر گفته‌اند که او ناشناخته است.

وی خاطرنشان کرد: شهید باهنر قبل انقلاب این‌طور تشخیص داد که باید به دنبال تربیت نیرو و تربیت نسل باشد و در آموزش و پرورش هم سعی کرد تا مسیر دینداری را ترویج دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ