اردن ادعاهای تل آویو علیه این کشور و ایران را رد کرد

اقتصاد ایران: وزیر خارجه اردن به شدت از اتهامات مطرح شده جدید تل آویو علیه این کشور و ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تنها دقایقی پس از آنکه یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام به مطرح ساختن اتهاماتی علیه ایران کرده و اردن را به ناتوانی در کنترل مرزهای خود متهم کرد، مقامات امان به این ادعاها پاسخ دادند.

بر این اساس، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اتهام رژیم صهیونیستی در قاچاق سلاح به اردن و سپس انتقال آنها به کرانه باختری از سوی ایران را رد کرد.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است. این در حالی است که ما شاهد انتشار اخبار نادرست درباره اردن و امنیت منطقه است.

وزیر خارجه اردن در ادامه این پیام تاکید دارد: افراط گرایان صهیونیست در حال جشن گرفتن کشتار کودکان فلسطینی هستند. آنها از گرسنگی به عنوان اسلحه استفاده کرده، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند، به تیم‌های امدادی سازمان ملل حمله می‌کنند، به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی یورش می‌برند، و حقوق انسانی فلسطینیان را پایمال می‌کنند.

الصفدی با رد اتهامات کاتز درباره ایران و اردن، می‌افزاید: قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت، احکام دیوان بین المللی دادگستری، و شهادت سازمان‌های بین المللی معتبرتر از ادعای یک مقام اسرائیلی است که در حال تشویق مجازات دسته جمعی فلسطینیان است.

دقایقی پیش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کشورهای غربی خواسته بود اقدام به تقویت اردن به منظور توانمند سازی این کشور برای کنترل مرزهایش کنند. وی همچنین خواستار ایجاد موانع مرزی میان کرانه باختری و اردن شده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ