اتحادیه اروپا درباره خاورمیانه نشست سطح بالا برگزار می‌کند

اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اوضاع کرانه باختری هر روز وخیم‌تر می‌شود و حدود۸۵ درصد ساکنان غزه در معرض آوارگی قرار دارند، از نشست سطح بالای اتحادیه درباره خاورمیانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاه رسانی فلسطین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که ما اظهارات وزرای تندرو کابینه اسرائیل را در مورد ساخت کنیسه در مسجد الاقصی پیگیری می‌کنیم.

جوزپ بورل در سخنانی با اشاره به تحولات نوار غزه و کرانه باختری افزود: ۶ ماه قبل ما در مورد روز بعد از جنگ در غزه صحبت می‌کردیم و امروز در مورد آتش بس جزئی در این باریکه که اجرا هم نمی‌شود، صحبت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا نشستی در سطح بالا در مورد اوضاع خاورمیانه برگزار خواهد کرد. به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد داده فهرست تحریم‌ها را گسترش دهند تا وزرای اسرائیلی را نیز شامل شود اما در این مورد اجماع نظر وجود ندارد. ما توصیه هایی را برای بررسی تحریم‌های پیشنهادی علیه وزرای اسرائیلی به کمیته های شورای اروپا ارائه خواهیم کرد.

بورل ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد از ساکنان غزه با خطر آوارگی روبرو هستند و اوضاع در آنجا بسیار وحشتناک است و نیروهای امدادگر توسط اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند. فعالیت‌های سازمان ملل در نوار غزه به حالت تعلیق درآمده و میزان کمک‌های بشردوستانه وارد شده به این باریکه در ماه جولای کمترین میزان از آغاز جنگ بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که تشدید خشونت در کرانه باختری نشان دهنده عدم تمایل به پایان جنگ و وجود درگیری و نزاع در جامعه صهیونیستی است.

جوزپ بورل تصریح کرد که اوضاع در کرانه باختری هر روز بدتر می‌شود و کسانی هستند که با اظهارات نژادپرستانه آتش را شعله‌ورتر می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ