درآمد هواوی به‌لطف فروش مناسب گوشی، رشد کرد

اقتصاد ایران: سود خالص و درآمد هواوی باوجود تحریم‌های ایالات متحده و به‌لطف گوشی‌های هوشمند و کسب‌وکار خودرو در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ رشد قابل‌توجهی داشت.

براساس گزارش رویترز، درآمد و سود خالص نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ هواوی، غول فناوری چینی، رشد قابل‌توجهی داشته است. هواوی علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده توانست با فروش‌ مناسب گوشی‌های هوشمند و تجارت قطعات خودروهای هوشمند رشد چشمگیری را تجربه کند.

سود خالص هواوی در ماه ژانویه تا ژوئن ( دی تا تیر ) با ۱۸ درصد افزایش به ۵۴٫۹ میلیارد یوان (۷٫۷ میلیارد دلار) و درآمد آن نیز با رشد ۳۴٫۳ درصدی به ۴۱۷٫۵ میلیارد یوان (۵۸٫۷۵ میلیارد دلار) رسید. هواوی بعد از مدت‌زمان مشابه در سال ۲۰۲۰، اکنون به بالاترین میزان درآمد در نیمه‌ی اول سال رسیده است.

هواوی آمار مربوط‌به درآمد بخش‌های مختلف را به‌صورت جداگانه ارائه نکرد؛ اما سخنگوی این شرکت اعلام کرد کسب‌وکار مصرف‌کننده که شامل گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی و همچنین واحد قطعات خودرو می‌شود، عملکرد خوبی داشته است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که هواوی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲۲٫۲ میلیون گوشی هوشمند را در چین عرضه کرد که نشان‌دهنده‌ی رشد ۵۵ درصدی نسبت‌به سال ۲۰۲۳ است.

هواوی سال گذشته با گوشی هواوی سری میت ۶۰ و امسال نیز با گوشی‌های سری P به بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم 5G بازگشت. رشد درآمد هواوی نشان می‌دهد که این شرکت توانسته به‌خوبی از پس تحریم‌های آمریکا که از سال ۲۰۱۹ اعمال شده بود، پیروز شود. تحریم‌های آمریکا علیه هواوی مانع دسترسی غول فناوری چینی به تراشه‌های پیشرفته و سایر فناوری‌ها شده است.

اگرچه ایالات متحده، هواوی را به‌عنوان یک خطر امنیت ملی درنظر گرفته؛ اما این شرکت هرگز اتهامات را نپذیرفته است. به‌مرور تحریم‌های ایالات متحده افزایش یافت و صادرات تراشه‌های بسیار پیشرفته‌ به همه‌ی شرکت‌های چینی ممنوع شد. ایالات متحده قصد دارد فناوری‌های پیشرفته را از دسترس ارتش چین دور نگه دارد.

مقالات مرتبط
  • سریع‌ترین رشد در ۴ سال اخیر؛ درآمدزایی هواوی با وجود تحریم‌ها ادامه دارد
  • بازگشت پرقدرت هواوی؛ سود خالص ۵۶۴ درصد رشد کرد
  • ظاهرا درآمد پردازنده‌های هواوی از گوگل بیشتر است

هواوی در چهار سال گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی در بخش کسب‌وکار راهکارهای هوشمند خودرویی بوده و قصد دارد به تأمین‌کننده‌ی اصلی نرم‌افزار و قطعات خودروهای الکتریکی هوشمند تبدیل شود. هواوی در این راستا با خودروسازان بسیاری قراردادهایی را تنظیم کرده است.

سخنگوی هواوی اعلام کرد که زیرساخت‌ بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای ابری و قدرت دیجیتال این شرکت عملکرد ثابتی داشته و سود نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ نسبت‌به سال گذشته افزایش نیافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ